پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
حجت الاسلام خرم روز به برخی شعارهای نامزدها اشاره کرد و بیان کرد:برخی وعده های این آقایان را رییس جمهور هم نمیتواند براورده کند پس چرا این وعده ها را می دهید.وی به تخلفات انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخاباتی اشاره کردو افزود:برخی از این اقایان که دم از قانون می زنند خود از اجرای قانون عاجر هستند، پس سوال اینجاست چگونه میخواهند با این قانون گریزی؛ قانون وضع کنند.

شعار سال:معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: ما به عنوان نماینده دولت خط قرمزی داریم و به همه نمایندگان در دوره مدیریتم گفته ام ما قانون خودمان را داریم و رسما اعلام کرده ام که اگر کسی بخواهد در کارم دخالت کند برنمی تابم و جلوی آنها خواهم ایستاد.

 عصر امروز جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه یاسوج با حضور حجت الاسلام خرم روز مسئول دفتر شورای نگهبان در استان، جمالی معاون سیاسی استاندار، علیپور مسئول بسیج اساتید استان و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این نشست هم اندیشی دکتر مرادی مسوول بسیج اساتید دانشگاه یاسوج به بحث انتخابات و حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت:امروز مسله مهم مجلس راس امور بودن آن است.


وی ادامه ادامه داد: امروز برخی از افراد شاخص در دایره اصلاح طلبی از این انتخابات کنار کشیده و توجیه خود را در راس امور نبودن مجلس دانسته اند.


این استاد دانشگاه ادامه داد:امروز سوال و شبهه اینجاست که مفهوم در راس امور بودن چیست و چگونه باید آن را بیان کرد.


وی به شاخص های یک نامزد انتخابات اشاره کرد وگفت:خیلی از افرادی که در نظارت هستند باید به شاخص های انها نگاه اجمالی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه به هیئت های اجرایی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که انتخابات گذشته را به حاشیه برد و آنرا با چالش رو به رو کرد هیئت های اجرایی بودند و باید اینجا معاون سیاسی بگوید که در این انتخاب چه راهکاری را دنبال کرده اند.

وی به نظارت استصوابی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت:مسایلی امروز در زمینه احراز صلاحیت ها بیان شده که باید به آنها دید کافی داشت.حجت الاسلام خرم روز در این جلسه با اشاره به نقش اساتید در دانشگاه و جامعه گفت:امروز ما مدیون خون شهدا و این انقلاب هستیم .

وی به انتخاب نماینده در تراز ملت انقلابی ایران اشاره کرد و گفت:در همه ادوار گذشته همه نسل های ما در پیروزی و استحکام پایه های انقلاب حضور داشته است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان ادامه داد:وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر روند اجرای قانون است.

خرم روز ادامه داد:مجلس باید در راس امور باشد و باید عصاره همه فضایل ملت باشد و عملکرد خوب نمایدگان بر سایر دستگاهها اثر گذار باشد.

وی ادامه داد:سوال اینجاست که ما باید چه ویژگی و چه راهکاری برای این مجلس مقتدر ناظر و قانون گذار داشته باشیم.

خرم روز ابراز داشت:یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی همه می گویند استکبار ستیز باشد و در برابر دشمن مرعوب نشود و یک اساس را باید همیشه داشته باشد.

وی بیان داشت:در سالهای اخیر همه ما شنیده ایم که سکاندار این نظام رهبر معظم انقلاب به بحث نفوذ در بین لایه های کشور و مسئولیت ها اشاره کرده است.

خرم روز ادامه داد:امروز دشمن همه توانش را بسیج کرده تا این ملت را به زانو درآورد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان ادامه داد:یکی از جایگاههایی که میتواند دشمن را زمین گیر کند همین نمایندگان و مجلس هستند.

خرم روز به بحث اشراف گری اشاره کرد و گفت:اشرافی گری میتواند ضربه زیادی به جایگاه مجلس وارد کند و مردم باید این نگاه را ملموس ببیند که نماینده تراز انقلاب اسلامی باید از جنس مردم باشد و کاخ نشین نباشد و معتقد به دین باشد و در همه عرصه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ برای مردم ‌کار کنند‌.


وی ابراز کرد: مجلسی باید شکل بگیرد که مطالبه به حق مردم که بیکاری، تورم و گرانی است را کنترل کند.

خرم روز ادامه داد:نماینده تراز انقلاب باید معتقد به جامعیت دین و اصل مترقی اصل ولایت مطلقه فقیه در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد و این را نه تنها در زبان بلکه در عمل نیز ثابت کند.

وی به تخلفات انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخاباتی اشاره کردو افزود:برخی از این اقایان که دم از قانون می زنند خود از اجرای قانون عاجر هستند، پس سوال اینجاست چگونه میخواهند با این قانون گریزی؛ قانون وضع کنند.

خرم روز به برخی شعارهای نامزدها اشاره کرد و بیان کرد:برخی وعده های این آقایان را رییس جمهور هم نمیتواند براورده کند پس چرا این وعده ها را می دهید.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان ابراز کرد:امروز باید تلاش کنیم اندیشه های امام و مقام معظم رهبری را به دانشجویان و دانشگاهیان برای انتخاب یک نماینده اصلح و در تراز انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

خرم روز به نظارت استصوابی اشاره کردوگفت:این نظارت همه موضوعات را به یک نگاه می بیند و امروز برخی ان را برای مردم بد جلوه داده اند.

وی ادامه داد: قانون بررسی صلاحیت نامزد ها توسط مجلس تصویب شده است و ایرادات و اشکالات زیادی بر آن وارد بوده و باید به روز بشود.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان به ابلاغ قانون جامع انتخابات در سال ۹۵ از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت:این قانون جامع انتخابات هنوز در مجلس مورد توجه قرار نگرفته است و مجلس امروز همچنان این قانون را نادیده گرفته است.

خرم روز به انتخابات استانی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون انتخابات کسانی که یک دوره رفته اند مجلس اینها بر اساس قانون قبلی نباید مورد بررسی قرار گیرند که توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته اند.وی افزود: امروز ما گلایه های زیادی از نمایندگان مجلس برای تصویب این قانون داریم که بیشتر نماینده ها آن را به بعد از انتخابات سوق داده اند.

خرم روز به نظارت استصوابی اشاره کرد و گفت: این نظارت استصوابی را قانون بر عهده شورای نگهبان گذاشته است.جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه این جلسه به اصلاح قانون ارتباطات اشاره کرد وگفت:امروز سوالی هست که چرا همه هزینه ها باید بر دوش شورای نگهبان باشد، اعتقاد من بر این است که اگر ممیزی را بخواهیم برای این ۱۶هزار نفر در کل کشور اجرا کنیم ۱۲ هزار نفر آن کنار خواهند رفت.

وی با بیان اینکه نماینده یک فرد کاریزماتیک است بیان کرد: نماینده در تراز انقلاب اسلامی همگی بر اساس قوانین و معیارهای خاص و شأنیت نمایندگی است‌.

جمالی بیان کرد:ما جوانهای اول انقلاب همه چیز را میدانیم و باید آنها را برای ایندگان بازگو کنیم و نگداریم شان مجلس زیر سوال برود.

معاون سیاسی استاندار به نظارت و اجرای ان توسط نمایندگان اشاره کرد و گفت:امروز متاسفانه برخی از نمایندگان راه خود را گم کرده اند و یک عرف زشت در بین نمایندگان شده که در کار دیگر قوا دخالت کنند.

جمالی ادامه داد :ما به عنوان نماینده دولت خط قرمزی داریم و به همه نمایندگان در دوره مدیریتم گفته ام ما قانون خودمان را داریم و رسما اعلام کرده ام که اگر کسی بخواهد در کارم دخالت کند برنمی تابم و جلوی آنها خواهم ایستاد.

وی ادامه واد:نماینده ما باید کسی باشد که در مجلس اثر گذار باشد و در کمیسیون های مجلس اثر گذار باشد.

جمالی ادامه داد:برخی مسائل امروز در بدنه برخی نمایندگان بسیار نگران کننده است.

وی به انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود:انتخابات در این استان یک پدیده است و اگر این مبحث قومی و قبیله ای را به خوبی اجرا کنیم یک ظرفیت است، امروز در این مسئله نخبگان جامعه به میدان بیایند و در مورد این پدیده قومی وقبیله ای در انتخابات راهکار بدهند.جمالی ابراز کرد:بحث امروز باید تقوا باشد و باید دانست که باید برخی از تفکرات ناسیونالیتسی را کنار بزنیم.وی مدیریت؛ دانش و کلاس نمایندگی ؛دین داری و دین باور را از شاخص های یک نماینده دانست و گفت:نماینده باید درد دین داشته باشد و با حریت کار مردم را به جلو ببرد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار ابراز داشت:هم استاندار و هم بنده، نه با رانت نماینده و نه با رانت نیروهای سیاسی وارد این استان شدیم و حتی برخی از نمایندگان مخالف حضور ما در این استان بودند‌.

جمالی بیان کرد:هیچ منافعی به جز منافع مردم نداریم و این انتخابات را در سلامت کامل برگزار خواهیم کرد.

وی به هیئت های اجرایی اشاره کرد و گفت:با هیچ فردی رودربایستی نداریم واگر تا روز اخر ببینیم که فردی از این فرمانداران و بخشداران میخواهند له و یا علیه شخصی وارد شوند ما برخورد قاطع خواهیم کرد.

علی پور مسئول بسیج اساتید دانشگاهای استان گفت:نمایندگانی باید به مجلس بروند که قانون گذاری کنند و بیشتر از همه راستگو باشند.

وی ادامه داد: نماینده ای امروز باید بیایید تا سیستم را درست کند و در برابر دروغ و مسئولان بی کفایت بایستند.

علی پور ابراز کرد: به نمایندگان گفته ایم ۸۰۰استاد توانمند بسیجی داریم و حاضریم نطق های میان دستورتان را نگارش کنیم و حتی قوانین شما را بنویسیم اما غافل از یک بار حضور این نمایندگان.

وی ادامه داد:متاسفانه امروزی برخی از نمایندگان عامل بی قانونی شدند

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:24آذر1398،کد خبر: 141018،sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین