پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد صبح امروز با محوریت انتخابات، ویروس کرونا و سفرهای نوروزی برگزار شد.
شعارسال: جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد صبح امروز با محوریت انتخابات، ویروس کرونا و سفرهای نوروزی برگزار شد.
 
آبسالان رئیس اداره برق شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: شرایطی که بر شهرستان به واسطه سرقت کابل برق ایجاد شده سبب ایجاد مشکلات می شود؛ اگر بحث سفر یا کرونا ویروس است در نبود برق نمی توان کمکی کرد، در هفته های اخیر ۴ نفر تحویل زندان شدند و امکان تامین مجدد نیست و باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

حسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: بارها گفته شده در شرایط عادی ۲۰ درصد تمهیدات و تجهیزات وابسته به وزارت است و ۸۰ درصد دیگر وابسته به دستگاه های اداری است، تا اکنون نمونه ای مثبتی از ویروس کرونا مشاهده نشده است برخی رسانه ها مسئله کرونا را بزرگ کرده و سبب دامن زدن به شایعات می شوند تمام نمونه های ارسالی مربوط به کرونا منفی بوده است.
 

وی افزود: دستگاه ها باید کمک کار ما باشند؛ ضدعفونی تمام تجهیزات باید صورت گیرد و جلسات باید به صفر برسد، برای ضدعفونی کردن ادارات باید از وایتکس استفاده کرد، از طرفی ماسک برای پرسنل بهداشت و درمان وجود ندارد و گندزدایی عمومی باید ۲۰ درصد وایتکس ۵ درصد و مابقی آب استفاده شود.

حسینی گفت: محلول وایتکس باید به اندازه کافی تامین و در اختیار ادارات قرار داده شود، ویروس کرونا به سرعت فراگیر می شود اما با احتیاط می توان این عارضه را کنترل کرد، یکی از موارد ضروری برای عدم ابتلا به این ویروس شستن مرتب دست هاست؛ میزان کلر آب متناسب با استانداردها باشد و نهایتا باید برگزاری جلسات به حداقل ممکن برسد.
 
وی بیان کرد: فضای مجازی با همه مزایا اما وقتی مطلبی صحت نداشته باشد و در این فضا دست به دست شود سبب ایجاد جو روانی منفی در جامعه شده و مردم به سمت خرید تجهیزات سلامت  رفته و به کمبود تجهیزات مواجه می شود.
 
بهمنی مسوول درمانگاه شهید دامیده در این جلسه گفت: در مراحل ابتدایی ممکن است دستگاه دفاعی این ویروس را نشناسد اما با مرور آثار آن مشادهده می شود که بیشتر در سالمندان در معرض خطر هستند، این ویروس در گذشته  در عربستان سعودی و در خلیج فارس مشاهده شده است، ماهیت این ویروس مشخص نیست و درمان مقتضی ندارد و باید درمان حمایتی صورت گیرد.
 

وی افزود: یک کارشناس بهداشت کاربلد باید در مداوای بیماران ایفای نقش داشته باشد تا کنترل آن صورت گیرد.
 
بهمنی گفت: برخی افراد کفتارصفت با  احتکار ماسک سبب تشدید نگرانی ها می شوند اما با مراقبت های قانونی می توان از این موضوع جلوگیری کرد، در مراسمات و جمع و محیط خانواده باید نیز حفاظت صورت گیرد، نباید از این  ویروس ترسید زیرا خود استرس بر مشکلات اضافه می کند، مهمترین برنامه در خصوص کرونا ویروس پیشگیری است.
 
وی افزود: در روز های گذشته وزارت بهداشت ۵۴۰ میلیارد تومان در خصوص این بیماری اختصاص دادند درخواست داریم اگر این بودجه به شهرستان اختصاص داده شده سهمی برای مراکز بهداشت درنظر بگیرید.
 
در بخش دیگیری از این جلسه بخشدار جدید مارگون معرفی شد و پورخسروی جایگزین دانش شد.
 
طهماسبی کارشناس اداره هواشناسی نیز در این نشست گفت: بارش امسال ۴۳۹ میلیمتر بوده و با تفاوت ۳۶۸ میلیمتری و کمتر از بارش پارسال بوده است و در مقایسه با مقایسه میانگین بلند مدت ۵۴۸/۲ بوده است.
 

وی افزود: بارش جدی را از نیمه شب تا بعدا ظهر فردا خواهیم داشت ماهیت بارش به صورت رگباری است و تا فردا ظهر فعال بوده و تا هفته آینده سامانه بارشی را نخواهیم داشت، در سطح شهر یاسوج ۵۰ الی ۶۰ میلی متر را خواهیم داشت و در شمال غرب استان بارش ها تا ۸۰ میلی متر خواهد رسید.
 
فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) و همچنین حلول ماه رجب و نیز تبریک برای خلق حماسه حضور در انتخابات و بیشترین مشارکت در سطح کشور بیان کرد: نباید در خصوص ویروس کرونا غافلگیر شد زیرا همه ما مسوول هستیم، با اختیاری که داده می شود اگر مرخصی رفتن کارکنان با مشکلی مواجه نیست اجازه داده شود تا اثرات این ویروس کمتر شود، باید فضای بانک ها و سازمان ها گندزدایی شود و ایرادی ندارد فرماندار در این خصوص گام بردارد، اتوبوس رانی یاسوج و حومه باید ضدعفونی کننند، قلیان ها و کافه ها به دستور دادستان جمع آوری شده است، اورژانس ها باید ضدعفونی شده و دستگاه ها پای کار باشند تا آخرین وضعیت آن سازمان در خصوص ابتلا ویروس یا گندزدایی یا هر مشکلی دیگر گند زدایی شود.
 
شاهرخ کناری گفت: با توجه به بارش ۸۰ میلی متری در روز های آینده باید همه دستگاه ها در آماده باش کامل باشند زیرا سیلابی شدن مسیر ها را خواهیم داشت بخشداران باید از دهیاران بخواهند مسیرها را بعد از بارش پاکسازی کنند.
 
کناری گفت: شهرداران باید خط کشی معابر و وضعیت جداول مانند مارگون و چیتاب، نورافشانی ها، اقامت گاه ها و توجه به بوم گردی ها و آبشار باید انجام شود؛ وضعیت ستاد اسکان را آموزش و پروش را درنظر گرفتند و همچنین مهمانپذیر ها و مهمانسراها باید مورد توجه قرار گیرد.
 

وی افزود: ابهاماتی از سر ناآگاهی و سناریوهای از پیش تعیین شده، مطرح می شود، فرماندار به تنهایی نمی تواند۳۰۸ حوزه انتخابیه را داشتته باشد، اعضای هیات اجرایی، بازرسی، ماموران انتظامی حضور داشتند و قریب به ۶۵۰۰ نفر عوامل اجرایی دو شهرستان بودند و ۳۰ نفر معتمد معرفی شد و از بین آنها ۸ نفر انتخاب شد و تدبیر شد هر نامزد یک نماینده به عنوان ناظر داشته باشد؛ کسی نمی تواند ادعا کند که نماینده کاندیداهای مطرح حضور نداشتند، به ازای هر صندوق ۵ نفر، ۵ نفر حضور داشتند و یک عضو اجرا و یک نظارت وجود داشت، هر نامزد ۳۰۷ نفر به هیئت نظارت برای صندوق ها معرفی کردند.
 
کناری گفت: انتخابات برگزار شد، دادستان، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران سه شبانه روز نخوابیدند تا سلامت انتخابات تامین شود.
 
 وی افزود: مخالف بداخلاقی ها در فضای مجازی  هستیم و  گلایه داریم  زیرا موجب بداخلاقی و تلخ کردن کام مردم می شود، بدانیم و بدانید توسل به شیوه غیر اخلاقی برای کسب قدرت امری خلاف فطرت پاک انسان ها و متضاد حقوق بشر انسان ها است و اگر غیر از این بود بدانیم فطرت ما ناپاک است، کسانی که سناریوی تعریف می کنند و با فرستادن افرادی در فرمانداری داد و قال می کنند به چه قیمتی و به دنبال چه چیزی هستند، انتخابات برگزار شد اما رو سیاهی برای کسانی  ماند که در صدد سناریو سازی بودند.
 
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری صبح زاگرس   ،تاریخ انتشار:  6  اسفند 1398،کدخبر:  154026 ،www.sobhezagros.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین