پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
در چند سال اخیر ساخت و سازهای بی حساب و کتاب در نبود نظارت کافی عرصه را بر آبشار یاسوج که نماد گردشگری مرکز استان محسوب می شود تنگ کرده است و برای این منطقه مهم گردشگری هیچگونه طرح جامع گردشگری تاکنون تدوین و اجرا نشده که نبود این مهم موجب رونق ساخت و سازهای بی ضابطه شده است.

شعار سال:استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از غنی ترین مناطق کشور در زمینه گردشگری طبیعی است و شهر یاسوج مرکز استان به عنوان پایتخت طبیعت ایران لقب گرفته است.

 
در چند سال اخیر ساخت و سازهای بی حساب و کتاب در نبود نظارت کافی عرصه را بر آبشار یاسوج که نماد گردشگری مرکز استان محسوب می شود تنگ کرده است و برای این منطقه مهم گردشگری هیچگونه طرح جامع گردشگری تاکنون تدوین و اجرا نشده که نبود این مهم موجب رونق ساخت و سازهای بی ضابطه شده است.
 
 
اکثر قریب  به اتفاق ساخت و سازهای منطقه آبشار غیر مجاز و غیر قانونی هستند، که به دلیل عدم  نظارت کافی مسئولان شهری بر این ساخت و سازها روزانه شاهد سبز شدن سازه های بتنی در این منطقه گردشگری هستیم.
 

جای سوال است که چرا این ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه آبشار  خدمات زیر ساختی نظیر آب، برق و گاز دریافت می کنند ؟ در صورتی که مسئولان متولی می توانند با تشکیل کارگروهی در این خصوص تصمیم گیری و تدابیر جلو گیری از رشد قارچ گونه سازه های فلزی را در این طبیعت بکر و زیبا داشته باشند.

 
 
برخی از ساکنان منطقه گردشگری آبشار مدعی شده اند برخی از ساخت و سازهای منطقه گردشگری آبشار با صدور پروانه غیر مجاز به افراد وابسته به شورای شهر و کارکنان شهرداری انجام می شود که این رسانه  نمی تواند این موضوع را رد و یا تایید کند.

 

از همین رو بسیاری از شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی با راه اندازی کمپین های مجازی خواستار پایان یافتن این ساخت و سازها که اکثر آن ها نیز مجوز های لازم را نداشتند و همچنین سر و سامان دادن به وضعیت فعلی شدند.

 

پس از این مطالبه گری در فضای مجازی مسئولان استانی از جمله شهرداری یاسوج وارد ماجرا شدند و بحث طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج مطرح شد و قرار بر این شد تا زمان آماده شدن و اجرای این طرح از هر گونه ساخت و ساز در آن خودداری شود.

 

روز گذشته یکی از شهروندخبرنگاران این پایگاه خبری تصاویری از ساخت و ساز در یکی از باغ های حاشیه آبشار یاسوج ارسال کرد که با توجه به این که این کار ممنوع شده بود اما در نوع خود جالب بود.

 

احتمالا مسئولان شهرداری یاسوج تعریف درستی از ممنوعیت ساخت و ساز ارائه نداده اند که در این باغ تفریحی ساخت و ساز صورت گرفته است؛ اگر برای این کار از شهرداری یاسوج مجوز اخذ شده است پس طرح جامع گردشگری برای چیست و در غیر این صورت باید بررسی شود و با متخلفین برخورد شود.


تصاویر تکمیلی در زیر آمده است.

 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 26 خرداد    99، کد خبر: 159422،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین