پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
یکی از موضوعاتی که این روزهای در فضای گفتمان شهری و گروه های مجازی استان بشدت در حال رونق گرفتن است، عملکرد نسبتا ضعیف شورای پنجم و شهردار منتخب این شورا به عنوان یک رکن در معرض دید مردم است.باید دید آیا استیضاح شهردار یاسوج به مرحله عملی خواهد رسید یا خیر؟موضوعی که می تواند نقشی تعیین کننده در آینده مدیریت شهری پایتخت طبیعت ایفا کند و چالشی جدید برای شورای شهر یاسوج باشد.
شعار سال:باید دید آیا استیضاح شهردار یاسوج به مرحله عملی خواهد رسید یا خیر؟موضوعی که می تواند نقشی تعیین کننده در آینده مدیریت شهری پایتخت طبیعت ایفا کند و چالشی جدید برای شورای شهر یاسوج باشد.

 یکی از موضوعاتی که این روزهای در فضای گفتمان شهری و گروه های مجازی استان بشدت در حال رونق گرفتن است، عملکرد نسبتا ضعیف شورای پنجم و شهردار منتخب این شورا به عنوان یک رکن در معرض دید مردم است.

شهرداری که فارغ از بحث مستقل بودن آن، واقعا توان کاری مضاعفی داشته باشد، اگرچه نستهن مقدم زحمات شبانه روزی زیادی کشید اما برخی از فعالین شهری می گویند استفاده از وی بیشتر شبیه یک آزمون و خطا در کار شهرداری یاسوج بود.

شهر یاسوج در توسعه شهری و رفع معضلات ترافیکی خیلی دچار رنجیدگی شدید است که جای خالی بسیاری از پروژه های شهری در مرکز شهر بیش از پیش احساس می شود.

یکی از اعضای شورای شهر یاسوج چندی پیش در برنامه شناسنامه 100 از عملکرد شهردار یاسوج انتقاد کرد و این عملکرد را به شورای شهر نیز تعمیم داد.

محمدرحیم دهرابپور اعلام کرد: شورای شهر و شهرداری فعلی اصلا ایده کافی و اراده قوی برای کار ندارند، بارها گفته ام بازوی شورای شهر، شهردار است؛ شهردار مثل بیل در دست کارگر است رزمنده در میدان جنگ باید اسلحه داشته باشد شورای شهر بازوی قوی برای کار ندارد.

دهرابپور ادامه داد: وقتی وی(نستهین مقدم)مطرح شد حتی یک بار در جلسه مطرح نکردند که ما بررسی کنیم نقاط ضعف و قوت این فرد چیست، از بیرون افرادی متنفذ برای منافع خودشان آقای شهردار را انتخاب کردند و وارد شهر کردند؛ اکنون اوضاع مدیریت شهری به ویژه  در شهر یاسوج کاملا با بحران مواجه است؛ مشکلات ترافیکی، مشکلات بازار روز، مشکلات دست فروشی ها، حقوق کارگران، مشکلات نیرو آوردن بدون حساب و کتاب در شهرداری به گونه ای که اکنون در شهرداری یاسوج نمی توان مشخص کرد چه تعداد کار می کنند، چه تعداد حقوق می گیرند، کجا کار می کنند، تازه طبق بررسی های من تعدادی که خوب کار می کنند کمترین اضافه کار به آنها  داده می شود و آنهایی که کمتر کار را می کنند بالاترین اضافه کار را می دهند.

وی افزود: شهرداری ما سهم بندی شده است و هر کس در کار شهردار دخالت می کند، عضو شورا چه حقی دارد در فلان جا نیرو داشته باشد.

دهرابپور عنوان کرد: به نظر من شورای شهر می توانست مرجعی باشد که از لحاظ مختلف حتی  اقتصادی بخشی از اشتغال مردم استان را نیز حل کند اما چه کردیم چه داریم من اکنون به دنبال این مطلب هستم که شهردار را به استیضاح بکشانم، شورای شهر باید جوابگو باشد.

این صحبت های عضو کهنه کار شورای شهر یاسوج نشان می دهد شهرداری یاسوج با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و نیازمند یک مدیر قوی برای برطرف کردن این مشکلات است، مدیری که بتواند با استقلال و تکیه به خود به وضعیت موجود سر و سامان دهد.

از طرف دیگر وعده های عملی نشده شهردار یاسوج از جمله درباره پل چهارم بشار، شهروندان یاسوجی را نسبت به ادامه این روند دلسرد کرده و آن ها نیز از عملکرد شهرداری یاسوج رضایت چندانی ندارند.

آنچه شاید دیگر برای شهروندان یاسوجی تکراری شده است، استفاده از عنوان "نهضت بزرگ" در بنرها و کارهای تبلیغاتی این شهرداریست، کاری که بنیان گذار آن جاوید شهردار قبلی یاسوج بود و نستهن مقدم بدون هیچ گونه ابتکاری در عملیات های تبلیغی خود، صرفا آنرا باز نشر می کند.

بیشتر شهروندان یاسوجی از این گونه تبلیغات دیگر ذوق زده نمی شوند، و آنها می گویند مگر جدول گذاری، چمن زنی، آسفالت کردن و ... جزو اقدامات عادی شهرداری های استان نیست، پس چرا باید از آن بعنوان نهضت یاد شود؟

با این تفاسیر باید دید آیا استیضاح شهردار یاسوج به مرحله عملی خواهد رسید یا خیر؟موضوعی که می تواند نقشی تعیین کننده در آینده مدیریت شهری پایتخت طبیعت ایفا کند و چالشی جدید برای شورای شهر یاسوج باشد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید منتظر بمانیم و ببینیم گزینه های جایگزینی نستهن مقدم چه کسانی هستند و شورای شهر یاسوج چه معیارهایی برای انتخاب شهردار بعدی خواهند داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:24 اردیبهشت1398،کدخبر:118875،sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
این مدیران نالایق رو باید خیلی زودتر از اینا برکنارکرد استیضاح جوابگونیست مقام بالاتر دستور بدن از کار برکنار شن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
این مدیران نالایق رو باید خیلی زودتر از اینا برکنارکرد استیضاح جوابگونیست مقام بالاتر دستور بدن از کار برکنار شن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
اقای‌دهراپ‌پورشما‌به‌فکرمنافع‌خودتی‌..میشه‌چندتا‌اعملکردهای‌خودتو‌ازدوران‌قبل‌تاالان‌بفرمائید..
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین