پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
در چند نوبت گزارش هایی را در خصوص سگ های ولگرد در شهر های مختلف استان منتشر شد که به نظر می رسد با ورود دستگاه قضایی به این ماجرا ثمربخش بوده و به زودی شاهد ساماندهی آن خواهیم بود.

شعار سال: پدیده سگ‌های بی‌خانمان یا ولگرد در یاسوج طی چند سال اخیر به شکل نگران کننده و ناراحت‌کننده‌ای سلامت شهروندان و نظم شهر را هدف قرار داده است، پیش از این فقط بخش های حاشیه نشین یا روستایی شهر شاهد حضور سگ‌های ولگرد و بعضاً بیمار و گرسنه بود ولی هم اکنون نقاط مرکزی شهر هم مبتلای به این معضل شده است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان این مطالب افزود، گزارشات واصله و شکایات متعدد مردمی و مستندات واصله حاکی از حضور این حیوانات نه فقط در حاشیه بلکه در نقاط پرتردد شهری، فضای سبز شهری، جلوی مغازه ها جهت تغذیه و استفاده از ضایعات مواد غذایی نانوایی‌ها و زباله های جلوی منازل داشته که با توجه به نوع ناقلیت بیماری ها سلامت شهروندان در خطر قرار گرفته است.

پ
 
 
عیسی حسنی گفت: شکایات مردمی که دستگاه قضایی را ملجأ و پناهگاه خود می دانند ما را ملزم به ورود در این موضوع هم کرد لذا لازم بود در راستای وظایف پیشگیرانه به این موضوع هم مانند سایر آسیب های اجتماعی شهر ورود شود لذا از ابتدای سال جاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم مراتب را به نهادها و دستگاه‌های متولی اعلام و خواستار اتخاذ تصمیم جدی  برای جلوگیری از پیشروی و افزایش  تعداد این حیوانات  و دامنه دار شدن  این معضل در شهر شد.
 


حسنی گفت: در نهایت با همت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  استان و شهردار یاسوج و سایر نهادهای متولی مانند دامپزشکی، جهاد کشاورزی و محیط زیست اقدام لازم و موثر برنامه‌ریزی و مصوب شد.


وی افزود: از هفته آینده این مصوبات اجرایی خواهد شد. البته از آنجایی که از بین بردن و امحای این حیوانات از نظر شرعی شرایط خاصی دارد لذا قضیه ساماندهی آنها مد نظر قرار گرفت و در جلسات تشکیل شده مقرر گردید که این حیوانات به وسیله داروی بیهوش کننده زنده گیری شده و در محلی که توسط شهرداری احداث شده نگهداری  شوند.


حسنی همچنین پیشنهادی برای شهرستانها داشت و گفت: متناظر همین اقدام را مردم می توانند از مراکز متولی مانند شبکه بهداشت و شهرداری‌ها و دامپزشکی در شهرستانهای استان هم مطالبه تا خطرات ناشی از تکثیر و وجود چنین سگ‌های ولگردی در استان کمتر متوجه شهروندان گردد.

گفتنی است پایگاه خبری صبح زاگرس در چند نوبت گزارش هایی را در خصوص سگ های ولگرد در شهر های مختلف استان منتشر کرده بود که به نظر می رسد ثمربخش بوده و به زودی شاهد ساماندهی سگهای ولگرد خواهیم بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 15مرداد ۱۳۹۹، کد خبر:161906،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین