پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
نشست بررسی وضعیت کشتارگاه‌ها ی استان به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و پیرامون مسائل مختلف کشتارگاه بحث و تبادل نظر شد.
شعارسال: مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: هیچ علائمی از تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است و بیشتر مشکلات ما مربوط به کشتارگاه‌های غیرمجاز است.

عبدالله بهمنش با بیان اینکه باید به بهداشت مردم توجه شود، اظهار کرد: باید وضعیت دام‌ها از مزرعه تا سفره را مورد بررسی قرار گیرد من خودم گوشت برزیلی به جای گوشت کشتارگاه‌ها مصرف می‌کنم.

بهمنش به کشتارگاه‌های غیرمجاز در اطراف شهر اشاره کرد و افزود: نباید گوشت مورد نیاز استان از سایر استان‌های مجاور وارد کهگیلویه و بویراحمد شود و باید مصرف کل استان را تأمین کنیم.

وی افزود: کشتارگاه باشت غیرقابل استفاده است و در خان احمد کشتارگاه صنعتی وجود دارد و از این طریق برای شهرستان‌های گچساران و باشت گوشت مورد نیاز تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتاق پیش سرد و دمای ۴ درجه سانتی‌گراد جزء ضروریات گوشت قرمز و گشتارگاه‌ها است و متاسفانه سیستم فاضلاب نامناسب که اقسام و انواع بیماری‌ها را به وجود می‌آورد در برخی از کشتارگاه‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: در محل برخی از کشتارگاه‌ها سگ، گربه و مگس وجود دارد.

وی خودروی حمل گوشت را از لازم استان دانست و گفت: در سال ۸۹، ۳۲ میلیون تومان برای خرید ماشین حمل شهرستان‌ها اختصاص داده شد ولی ماشین خریداری نشد.

* ورود گوشت قرمز به این استان ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رفتار خلاف قانون در جایی که با بحث سلامت و جان مردم مرتبط باشد قابل اغماض نیست.

پژمان نیک اقبالی افزود: وقتی کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی در حاشیه شهرهای استان صورت می گیرد همه مسئول هستند تا جلوی آن را بگیرند.

وی اظهار کرد: کشتار در خارج از کشتارگاه ها، حاشیه شهرها و جاده ها ممنوع است و به شدت با آن از روش های قانونی برخورد می شود.

نیک اقبالی بیان کرد: خط قرمز تصمیم گیران استان، کشتارگاه هایی است که قانون را رعایت نمی کنند و بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی به عرضه گوشت می پردازند.

وی عنوان کرد: وضعیت بهداشتی در کشتارگاه های استان نسبت به سال پیش به مراتب بهتر شده است اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله وجود دارد.

نیک اقبالی گفت: بخشی از مشکلات بحث سلامت مردم در زمینه گوشت، فرهنگ و پیش فرض های اشتباه در زمینه مصرف گوشت گرم است.

وی افزود: براساس یافته های بهداشتی، گوشت قرمز پیش از مصرف می بایست در سردخانه ها نگهداری شود تا بیماری های احتمالی از بین برود اما مردم استان توجهی به این مساله ندارند.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه بخش مهم کشتارگاه های استان در دست شهرداری هاست گفت: شهرداری ها لازم است بودجه ای برای تکمیل و تجهیز کشتارگاه ها در سال جاری در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد: ورود گوشت قرمز به این استان ممنوع است و کشتارگاه ها باید گوشت بهداشتی و سالم به مردم تحویل دهند.

نیک اقبالی با بیان اینکه خط قرمز دولت، بهداشت و سلامت جامعه است گفت: هر جا و به هر دلیلی سلامت مردم به خطر بیفتد با آن برخورد می شود.

وی افزود: شهرداری ها اگر قادر به تامین استانداردهای لازم بهداشتی نیستند کشتارگاه ها را تعطیل کنند.

بهنام برازنده شهردار باشت در این نشست گفت: مسئول دامپزشکی باشت اعلام کرده است من مهر بهداشتی جعلی دارم و برخی از مهرها بر گوشت تولید شده در کشتارگاه باشت جعلی است.

وی افزود: شهرداری باشت به فکر درآمد نیست ولی من باید سئوال کنم که چرا کشتارگاه باشت دیوار به دیوار دامپزشکی و مصلی و ادارات است.

برازنده ادامه داد: باید کشتارگاه باشت تعطیل و در شهر گچساران گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف گول زدن مردم نیست، لاشه‌ها غیر مجاز وارد شهر می‌شود و بنده ضمن بررسی وضعیت کشتارگاه‌های باشت باید اعلام کنم که مردم از این وضعیت راضی نیستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای ماغر، تاریخ انتشار: یکشنبه 9 خرداد 1395 ، کدخبر: 68646، www.avayemaghar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین