پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد نسبت به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همزمان با آغاز فصل گرما هشدارداد.

شعار سال: عبدالله بهمنش با اعلام هشدار جدی در خصوص شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگوگفت:از جمله بیماریهایی که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می کند می توان به لمپی اسکین، تب سه روزه، تیلریوز، بابزیوز و تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو اشاره کرد که به ویژه بیماری تب کریمه کنگو قابلیت انتقال بین انسان و حیوان را بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه خطر انتقال این بیماری بیشتر بر اثرکشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر بویژه در فصل گرما افزایش می‌یابد، گفت: تب کریمه کنگو بیماری خطرناکی است هیچگونه علائمی در دام زنده نداشته و در صورت آلوده بودن دام فقط زمانی می توان از گوشت آن استفاده کرد که شرایط پس از کشتار و ازجمله نگهداری لاشه در سالن پیش سرد بمدت 24 ساعت رعایت شده باشد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر لزوم تهیه گوشت مورد نیاز از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی، افزود: شهروندان به منظور اطمینان از سلامت گوشت ضمن خرید از مراکز مجاز و تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی به لیبل و مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت نمایند و از مصرف گوشت تازه خودداری کنند.

بهمنش با اشاره به اینکه احتمال بروز این بیماری در دامداران و اشخاصی که با دام در کشتارگاه در ارتباط بوده، بیشتر است، بیان کرد: سمپاشی و پاک کردن گله از هر نوع کنه در جلوگیری از این بیماری بسیار اهمیت دارد ضمن اینکه دامداران در صورت مشاهده کنه روی پوست حیوانات از له کردن آن با دست خودداری کنند چرا که این اقدام می تواند منجر به انتقال بیماری شود.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه های اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه توزیع سم جهت سمپاشی بدن دام و جایگاه دام ها، نگهداری گوشت استحصالی در اتاق پیش سرد کشتارگاه ها و آموزش دامداران و کارکنان کشتارگاه ها و متصدیان قصابی ها است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است که در صورت ابتلاء فرد به این بیماری، اگر اقدامات تشخیصی و درمانیبه موقعانجام نشود، موجب مرگ فرد مبتلا می شود

.مدیرکل دامپزشکی استان از شهروندان خواست به هیچ عنوان از قصابی های غیرمجاز اطراف شهرها که بدون نظارت بهداشتی اقدام به ذبح و فروش دام نموده ، خرید نکنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 96، کد مطلب: 161206: www.il-bano.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
این هشداره برای آمادگی است نه هشدار برای شیوع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین