پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در استان بوشهر اقدامات بسیار مهم و متعددی در نقاط مختلف استان اجرا شد.

شعار سالمرتضی بحرانی اظهار داشت: پیشگیری از وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از برنامه‌های بسیار مهم دامپزشکی استان بوشهر است که در این راستا طرح‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از سمپاشی بدن دام و اماکن دامی در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی و از بین بردن کنه‌ها خبر داد و بیان کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به بازرسی‌های قبل از کشتار دام و همچنین بعد از کشتار از لاشه دام و همچنین بارزسی بهداشتی از اماکن عرضه گوشت قرمز اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین آموزش و ترویج افراد مرتبط ازجمله قصابان، دامداران و کارکنان دامپزشکی و تشدید نظارت‌ها و سرکشی‌ها از مراکز عرضه گوشت قرمز و رستوران‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی از کنترل تردد دام و لزوم داشتن گواهی بهداشتی برای حمل و نقل گوشت قرمز به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: برای پیشگیری از وقع این بیماری همه مردم باید نکات بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند.

بحرانی خواستار اجتناب از تماس با دام‌­هایی که آلوده به کنه هستند شد و ادامه داد: با اقدام علیه کنه‌­ها و سمپاشی دامداری‌ها و حمام دادن دام‌­ها، با کنه‌­ها مبارزه کرده و دام‌های خود را عاری از کنه نگه دارید.

وی خواستار خودداری از خرید گوشت قرمز خارج از زنجیره نظارت بهداشتی و قصابی‌های غیرمجاز شد و گفت: در هنگام خرید دقت شود که لاشه‌های موجود در قصابی‌ها حتما ممهور به مهر دامپزشکی که نشانه سلامت محصول است، باشد.

بحرانی با تاکید بر اینکه دام‌­ها در کشتارگاه کشتار شوند و از کشتار آنها در بیرون از کشتارگاه اجتناب شود، افزود: در هنگام قطعه بندی گوشت در منزل حتما دستکش به دست داشته باشید.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و ترد شدن آن (ایجاد جمود نعشی) باعث از بین رفتن ویروس­‌ها از جمله ویروس تب کریمه کنگو در گوشت می­‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 خرداد 96، کدمطلب:3996019، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین