پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن آلایش خوراکی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی برای نخستین بار در استان در کشتارگاه صنعتی دام بیستون اجرا می‌شود.

شعار سال: نادر پرور اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و مقابله با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به‌ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام با طرح موضوع در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با پیگیری‌های اداره‌کل دامپزشکی این طرح مصوب و اجرایی شد.

وی بیان کرد: این طرح از 18 تیرماه امسال به شکل آزمایشی در کشتارگاه دام صنعتی دام بیستون کرمانشاه آغاز شده و در سطح شهر کرمانشاه و شهرستان‌های کنگاور، هرسین و صحنه آلایش خوراکی دام کشتار شده به شکل کامل بسته‌بندی و با تأییدیه دامپزشکی به صورت بهداشتی عرضه می‌شود.

پرور با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی بر مراحل بسته‌بندی آلایش خوراکی دام از زمان استحصال تا عرضه در مراکز فروش گفت: آلایش خوراکی دام پس از انجام مراحل شست و شو و بسته‌بندی به سالن‌های پیش سرد انتقال می‌یابد و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می‌شود که این خود سبب از بین رفتن عوامل بیماری‌زا همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: بر روی لیبل بسته‌بندی‌ها تاریخ تولید و انقضا، تاییدیه دامپزشکی و شرایط نگهداری قید شده که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را از مراکز عرضه مجاز و معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه و با اطمینان خاطر ار این محصولات مصرف کنند.

وی گفت: با اجرای این طرح، آلایش خوراکی گوساله در کیسه‌های توری و آلایش خوراکی گوسفندی در بسته‌بندی‌های بشقابی با ضوابط نشانه‌گذاری پس از طی کردن مراحل پیش سرد زیر نظر کارشناس فنی بهداشتی و بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه، عرضه و با خودرو ی ویژه حمل آلایش خوراکی به مراکز فروش انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با دیگر استان‌های کشور به‌ عمل آمده که تنها محموله‌های مجاز به ارسال هستند که دارای شناسنامه بهداشتی، گواهی حمل قرنطینه‌ای بهداشتی و همچنین گذراندن مرحله پیش سرد در کشتارگاه مبدا باشند به همین منظور با متخلفینی که اقدام به عرضه آلایش دامی بی‌هویت و خارج از سیستم دامپزشکی می‌کنند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان به مردم توصیه کرد که مصرف کنندگان محترم از تهیه و مصرف آلایش خوراکی دام از افراد غیر مجاز و جگرکی های سیار جدا پرهیز و آلایش مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و با خیال آسوده مصرف کنند.

پرور از شهروندان خواست که با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396، کد مطلب: 1475551:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین