پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر گفت: برای محموله‌های دامی در استان بوشهر انواع گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش دارد.
شعارسال: حسن بازیار صبح امروز در بررسی اجرای طرح‌های قرنطینه دامی و ابزیان در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم نظارت بر عرضه مواد پروتئینی در افزایش سلامت اظهار داشت: مواد غذایی سالم زمینه ارتقاء سلامتی جامعه را فراهم می‌کند که در این راستا نظارت و بازدید از مراکز عرضه و توزیع مواد پروتئینی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در 11 ماه امسال بیش از 118 هزار تن مواد پروتئینی در استان بوشهر نظارت و بازدید شده است تصریح کرد: در 11 ماه امسال افزون بر 118 هزار و 307 تن فرآورده خام دامی و پروتئینی در قالب بیش از 36 هزار نوبت بازدید و بازرسی بهداشتی بعمل آمده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از افزایش 34 درصدی صدور گواهی بهداشتی برای حمل مواد دامی در استان بوشهر خبرداد و افزود: در این مدت گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای محموله‌های دامی در استان بوشهر صادر شده که از این نظر نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد و از نظر میزان محموله 48 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در 11 ماه امسال برای 54 نوع محصول نظیر انواع آبزیان، گوشت قرمز و مرغ و همچنین آلایش‌ها گوشتی گواهی حمل بهداشتی و مجوز نقل و انتقال صادر شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بهداشتی، قرنطینه‌ای حدود 120 هزار تن فرآورده خام دامی و خوراک دام در 11 ماه امسال در استان بوشهر خبرداد.

* برخورد پراید با موتورسیکلت در دشتستان 2 کشته و زخمی بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در برخورد یکدستگاه پراید با موتورسیکلت در جاده بویری دشتستان راکب موتور سوار زخمی و سرنشین این موتور کشته شد.

سرهنگ جابر پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه تیم‌های پلیس راه در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر هستند اظهار داشت: برای کنترل ترافیک و افزایش ایمنی جاده‌ها پلیس راه در محورهای مختلف این استان مستقر هستند و خدمات لازم ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورهای استان بوشهر افزود: محورهای این استان از ایمنی لازم برخوردار هستند که با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی مشکلی برای رانندگان ایجاد نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان بوشهر از برخورد پراید با موتورسیکلت در جاده بویری دشتستان خبرداد و گفت: صبح امروز یک دستگاه موتورسیکلت با 2 نفر سرنشین با یک دستگاه پراید در جاده بویری برخورد کرد که یکی از سرنشینان موتور سیکلت که خانم بود به سبب ضربه مغزی جان سپرد و راکب موتورسیکلت به‌شدت مصدوم شد.

پاپری با تاکید بر اینکه راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها باید باکلاه ایمنی پوشانده شده باشند تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عامل مرگ موتورسواران نداشتن کلاه ایمنی است که این مهم در برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در روستاها و شهرها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راه استان بوشهر همواره در جاده‌های اصلی و فرعی حضوری مستمر دارند گفت: تجهیز شدن جاده‌های اصلی استان بوشهر به دوربین هوشمند کنترل سرعت سبب کاهش تصادفات در این محورها شده که اکنون نصب این دوربین‌‌ها در سایر محورها در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر قرار دارد.

* آسیب‌های امروز جامعه ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در اختتامیه دومین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان گفت: آسیب های امروز جامعه ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره، بر لزوم ترویج و آموزش آموزه های قرآنی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی (ع) اظهار داشت: انتخاب نام نیکو، تربیت صحیح و تعلیم قرآن کریم به فرزندان سه حقی است که فرزندان بر گردن والدین دارند.

وی افزود: قرآن کریم کتاب کامل الهی است که راه رستگاری و رموز تکامل و سعادت انسان در قرار داده شده است.

سروستانی با بیان این که مشکلات موجود جامعه به خاطر دوری از قرآن کریم است اضافه کرد: آسیب‌ها و مشکلات امروز جامعه ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی است و اگر نهال قرآن در دل انسان کاشته شود آن فرد دیگر به دنبال انحراف و آسیب نمی‌رود.

* افتتاح آثار برگزیده جشنواره ملی کاریکاتور در گالری سوره حوزه هنری بوشهر ‏

مدیر حوزه هنری استان بوشهر در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت : در این نمایشگاه آثار برگزیده بیش از 40 کاریکاتوریست با موضوع «شهر و شهروند» برای استفاده هنرمندان و عموم به معرض نمایش گذاشته شده است . ‏

امید پارسائی‌فر با اشاره به اهمیت شهر خوب و معضلات شهری ، زبان کاریکاتور را زبانی نرم ، صمیمی و با صداقت خواند که می‌تواند با همه اقشار جامعه ارتباط خوبی برقرار کند . ‏

مدیر حوزه هنری استان بوشهر افزود: این نمایشگاه تا 7 اسفندصبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهرها از ساعت 17 الی 21 پذیرای عموم است.

* مشکل بیمه‌ای آموزش دهندگان دوره‌های سواد آموزی استان بوشهر برطرف می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش دهندگان واجد شرایط دوره های سواد آموزی در استان بیمه می‌شوند.

غلامرضا دانش فر در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با اشاره به اجرای هرچه بهتر فرایند برون سپاری فعالیت‌های سواد آموزی در استان، اظهار داشت: از ابتدای سال 1396 آموزش دهندگان واجد شرایط دوره‌های سواد آموزی در استان بیمه می‌شوند.

وی در خصوص اجرای طرح بیمه‌ای آموزش دهندگان سوادآموزی بیان کرد: مؤسسات غیردولتی طرف قرارداد بر اساس ماده 38 قانون تامین اجتماعی باید فهرست آموزش دهندگان خود را که توسط واحدهای سواد آموزی 18 منطقه و شهرستان استان تایید می‌شوند، براساس حداقل حقوق و دستمزد قانون کار ماهیانه تنظیم و به تامین اجتماعی ارائه دهند.

معاون سواد آموزی استان به نحوه برخورداری ماهانه آموزش دهندگان از این طرح بیمه‌ای با توجه به دوره مختلف سواد آموزی اشاره کرد، افزود :آموزش دهنگان واجد شرایط این طرح در دوره سواد آموزی به روش کلاسی ماهانه 20 روز و به روش گروهی و فرد به فرد به ارای هر نفر 4 روز، در دوره انتقال 21 روزه و در دوره تحکیم 4 روز در ماه از حق بیمه بهره مند می‌شوند.

وی داشتن مدرک فوق دیپلم را یکی از شرایط اختصاصی بهره مندی از طرح بیمه‌ای آموزش دهندگان ذکر کرد و گفت: دانش آموزان واجد شرایط دوره متوسطه دوم که اولیا بی‌سواد داشته باشند از شرط مدرک تحصیلی مستثنی هستند.

* پژوهشگر بوشهری برنده جایزه بهترین مقاله کنفرانس سوانح ترافیکی

هدایت سالاری پژوهشگر بوشهری با ارایه مقاله معتبر جایزه بهترین مقاله هفتمین کنفرانس بین‌المللی سوانح ترافیکی که به میزبانی مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد را از آن خود کرد.

این عضو جوان هیئت علمی این دانشگاه سه مقاله به‌صورت پوستر و یک مقاله در قالب سخنرانی به این کنفرانس ارایه داد که درنهایت جایزه سخنران برتر را کسب و گرنت پژوهشی ویژه مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت را از آن خود کرد.

کنفرانس بین‌المللی سوانح ترافیکی هرسال با شرکت استادان بین‌المللی بنام در حوزه کنترل سوانح و تصادف‌های رانندگی تشکیل می‌شود و پژوهشگران مختلف با ارائه نتایج پژوهش‌های کاربردی خود به رقابت علمی می‌پردازند.

* تنها با تمرین می‌توان به مهارت کنترل و خنثی کردن خشم دست‌یافت

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: همه ما در طول زندگی خشمگین می‌شویم و نباید فراموش کرد تا زمانی که تمرین نباشد، نمی‌توان به مهارت کنترل و خنثی کردن خشم دست‌یافت.

فاطمه زیارتی افزود: خشم جزء دستگاه روانی انسان است و احساسی طبیعی است، بعضی افراد شبیه دیگ جوشانند، با کمترین و کوچک‌ترین چیزی به‌شدت عصبانی می‌شوند و در بین دوستان و آشنایان به عصبانیت معروف هستند، برعکس بعضی‌ها در موقعیت‌های نادری عصبانی می‌شوند.

وی افزود: اژدهای خشم یک موجود اساطیری نیست که در افسانه‌ها به دنبال آن باشیم، در هر موقعیت خشم برانگیزی، می‌توانید هیبت نامتناسب این اژدها را ببینید، ولی هرگاه که بتوانید با موقعیت خشم برانگیز قاطعانه رفتار کنید، احساسی که در ما به وجود خواهد آمد، دال بر این است که اژدهای خشم مغلوب توانمندی‌های ما شده است.

* سلامت آب آشامیدنی و چالش‌های فاضلاب بوشهر ساماندهی می‌شود

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: سلامت آب آشامیدنی و چالش‌های پیش روی فاضلاب بوشهر ساماندهی می‌شود.

حسن فخرایی اظهار داشت: به‌منظور ارتقای کیفی و دسترسی مصرف‌کنندگان بر آب سالم و بهداشتی، منابع تأمین و خطوط انتقال آب، مورد نظارت و پایش دقیق قرار می‌گیرند.

وی افزود: نظر به اهمیت بهداشت آب باهدف تأمین سلامت شهروندان، طی هم‌اندیشی بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان بوشهر در کارگاه یک‌روزه، عوامل آلاینده و خطرات تهدیدکننده سلامت آب و کنترل بیماری‌های منتقله، توسعه همکاری‌های بین بخشی، برنامه‌ریزی‌های درون‌سازمانی و تدوین سیاست‌های اجرایی در این حوزه موردبررسی و تأکید قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: بررسی چالش فاضلاب، کنترل دفع غیربهداشتی پساب صنوف و کارگاه‌های تولیدی، اعمال قوانین و مقررات قضایی بازدارنده و حفظ محیط‌زیست حائز اهمیت و مؤثر خواهد بود.

فخرایی گفت: برنامه پایش و بازرسی مستمر از مخازن تأمین و شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرستان بوشهر همه نقاط بحرانی به شرکت‌های آبفا و آبفار شهرستان گزارش و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

* نظارت‌های بهداشتی در بوشهر تشدید می‌شود

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: به‌منظور تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافرین نوروزی، فعالیت‌های بهداشت محیط شهرستان بوشهر تشدید می‌شود.

حسن فخرایی اظهار داشت: به لحاظ حساسیت نظارت‌ها و کنترل مستمر بر صنوف حساس مواد غذایی و سالم‌سازی آب آشامیدنی باهدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی در ایام نوروز، اجرای فعالیت‌ها با محوریت سلامت آب و غذا بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: طی نشست یک‌روزه پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای بوشهر، مسائل بهداشتی در موضوعات مواد غذایی حساس و فسادپذیر، دست‌فروشان دوره‌گرد، اماکن متبرکه، سالم‌سازی آب مصرفی شهروندان، تفریحگاه‌ها، کمپ‌ها، پارک‌ها و اسکان مسافران نوروزی مطرح و در این حوزه تمهیدات لازم اندیشیده شد.

فخرایی افزود: به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی و حساسیت موضوع، همه مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به‌طور مستمر کنترل و بازرسان بهداشت محیط در قالب طرح تشدید، حوزه‌های مواد غذایی و آب مصرفی را رصد کرده و با متخلفان صنوف، برخورد جدی به عمل می‌آید.

* همایش خودمراقبتی و پیشگیری از سرطان در دیر برگزار شد

همایش خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری سرطان با حضور جمعی از مردم و مسئولان در بندر دیر برگزار شد.

این همایش باهدف آشنایی بیشتر مردم با عوامل بیماری سرطان و راه‌های پیشگیری از آن برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در همایش خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری سرطان با مباحث مختلفی از قبیل انواع بیماری‌های سرطان، سرطان‌های شایع در زنان و مردان، تأثیر شرایط محیطی در بروز سرطان، نقش ورزش و تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری سرطان، نقش تغذیه ناسالم در شیوع بیماری سرطان و مضرات مصرف دخانیات در بروز و افزایش میزان بیماری سرطان در جامعه آشنا شدند.

بیماری سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر است که دومین علت مرگ‌ومیر پس از بیماری‌های قلبی عروقی در شهرستان دیر به خود اختصاص داده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395، کدخبر: 1333617 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین