پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت که برای تامین دام مورد نیاز عید قربان و تضمین سلامت آنها مشکلی وجود ندارد .

شعار سال: مهدی خلج افزود: تمهیدات لازم برای تامین دام مورد نیاز عید قربان در استان های کشور اندیشیده شده است.
وی گفت که با هماهنگی های صورت گرفته و هم افزایی با تمامی ادارات مرتبط ، دام های مورد نیاز برای عید قربان در جایگاههای مشخص و با نظارت بهداشتی و شرعی عرضه می شود .
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شهروندان خواست تا دام زنده مورد نیاز خود را از جایگاههایی که در سطح شهر از سوی دامپزشکی اطلاع رسانی می شود، تهیه کنند.
وی همچنین بر ضرورت ذبح دام در مکان های مشخص و بهداشتی تاکید کرد و از شهروندان خواست تا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

**
خودکفایی بیش از 90 درصد در تولید واکسن
خلج همچنین با اعلام این که هم اکنون بیش از 90 درصد واکسن های دام های سبک و سنگین در کشور تولید می شود ، گفت که تلاش ها برای تولید 10 درصد دیگر هم با افزایش ظرفیت ادامه دارد تا کشور از واردات واکسن دامی بی نیاز شود.
وی میزان تولید واکسن طیور در کشور را در سطح پایینی ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون 40 درصد واکسن طیور در داخل کشور تولید و 60 درصد دیگر از طریق واردات تامین می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : سیاست جدی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور حمایت و تشویق سرمایه گذاران برای انتقال تکنولوژی و افزایش توان دانش بنیانی تولید انواع واکسن در کشور است.

**
تب برفکی در کنترل کامل
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین درخصوص کنترل تب برفکی که در برخی استان ها از جمله مازندران باعث تلف شدن دهها راس دام سبک شده بود، گفت: با تلاشی که از سوی سازمان دامپزشکی در بیشتر استان های کشور صورت گرفته از جمله در مازندران ، بیماری تب برفکی در دام ها از اواسط خرداد روند نزولی گرفته و این وضعیت تا کنون ادامه داشته است .
وی فراگیر شدن واکسیناسیون دام های سبک و سنگین و نظارت کامل بر جا به جایی و اعمال ضوابط قرنطینه ای را از دلایل مهم نزولی شدن تب برفکی در کشور برشمرد .
خلج با بیان اینکه به علت محدویت منابع مالی دولتی فقط واکسیناسیون دام های سبک رایگان است، گفت که مرحله جدید واکسیناسیون دام های سنگین از روز شنبه 20 شهریور آغاز می شود و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دامداران باید برای واکسینه کردن هر راس دام سنگین حدود چهار هزار تومان پرداخت می کنند و تاخیر در مدت پیش بینی شده در واکسینه کردن دام ها، احتمال شیوع بیماری های نوظهور را افزایش خواهد داد.
وی پیش بینی کرد که حدود چهار و نیم تا پنج میلیون راس دام سنگین کشور در این مدت واکسینه شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82223606: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین