پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
رییس بخش تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی‌ گفت: با تولید واکسن آنتروتوکسمی از خروج 18 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.
شعار سال: دکتر رضا پیله‌چیان اظهارکرد: در شش ماه اول امسال 36 میلیون دز واکسن آنتروتوکسمی در موسسه رازی تولید شده است.

وی ادامه داد: با تولید این میزان واکسن از خروج بیش از 18 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی افزود: موسسه رازی درحال حاضر توان تولید تمام نیاز کشور درخصوص این واکسن را دارد و دیگر نیاز به واردات آن نیست.

رئیس بخش تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی موسسه رازی با اشاره به سابقه 65 ساله تولید واکسن آنتروتوکسمی در این موسسه، اظهار کرد: این واکسن در دنیا به صورت تک ظرفیتی تا 10 ظرفیتی تولید می‌شود.

دکتر پیله‌چیان افزود: واکسن آنتروتوکسمی به عنوان واکسن هفت درد مطرح بوده و به نوعی چهار واکسن در یک واکسن است و برای بیماری‌های مربوط به دام‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس موسسه رازی تصریح‌ کرد: در حال حاضر سالانه 75 میلیون دز از این واکسن در موسسه رازی تولید می‌شود و در صورت اعلام نیاز سازمان دامپزشکی کشور، این میزان می‌تواند تا 120 میلیون دز در سال افزایش یابد.

رئیس بخش تولید واکسن‌های بی هوازی دامی موسسه رازی گفت: درحال حاضر نیاز کشور به واکسن آنتروتوکسمی سالانه 70 تا 75 میلیون دز است.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395، کد مطلب: 95110906227، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین