پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی ایام دهه اول محرم ۵۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام ها نظارت می کنند.

شعار سال: محمد اصغر زاده بیان کرد: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر ذبح دام در هیئت ها در ایام محرم و سایر مناسبت های سال است.

وی با اشاره به پیش رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: از مردم خواستاریم کشتارهای خود را در کشتارگاه ها انجام داده و از ذبح دام ها در مقابل هیئت ها خودداری کنند.

اصغر زاده با بیان اینکه دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و تامین بهداشت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح دام قربانی مردم نظارت ویژه دارد، اظهار کرد: بازرسان دامپزشکی سلامت لاشه های دام های نذری را بررسی خواهند کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ذبح دام در معابر عمومی مسائل بهداشتی و بیماری هایی را به دنبال دارد، گفت: باید کشتار دام در کشتارگاه ها در بین مردم فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه طی ایام محرم نظارت های مستمر در سطح روستاهای پرجمعیت و شهرها انجام می شود، افزود: طی این مدت ۲۸ اکیپ ثابت و ۲۲ اکیپ سیار دامپزشکی در سطح روستاها و شهرستان ها بر کشتارها نظارت می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۸۵ نفر کارشناس و بازرس بهداشتی بر کشتارها نظارت و بازرسی می کنند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه ۱۵۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی است.

اصغر زاده اظهار کرد: ۱۱ ناظر شرعی در کشتارگاه های خراسان جنوبی آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از قربانی کردن گوسفندان جلوی دسته های عزاداری خودداری کنند، افزود: ۱۱ کشتارگاه در سطح استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

اصغر زاده بیان کرد: طی دهه اول محرم تمامی خدمت ها در کشتارگاه های خراسان جنوبی به جز در مرکز استان، رایگان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 مهر 96، کد مطلب: 4098143 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین