پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
مدیر کل دامپزشکی همدان از معدوم‌سازی 197 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و غیربهداشتی در همدان طی تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

شعار سال: محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی استان در راستای حفظ سلامت و تامین بهداشت عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح قربانی‌ مردم نظارت داشت، اظهار کرد: در این دو روز اخیر 50 اکیپ ثابت و سیار فعال دامپزشکی در سطح استان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه 22 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار در این راستا فعال بودند، گفت: این اکیپ‌ها متشکل از 22 دامپزشک، 42 بازرس بهداشتی، 10 نفر ناظر ذبح شرعی بودند که مبادرت به بازرسی دام‌های قربانی و نذورات مردم کردند.

مدیر کل دامپزشکی همدان با بیان اینکه بازرسان دامپزشکی سه هزار و 969 راس دام زنده را بازرسی کردند، خاطرنشان کرد: دو هزار و 52 راس لاشه دام‌های ذبح شده بازدید شد.

وی از ضبط سه لاشه دامی در این دو روز اخیر خبر داد و افزود: اقدامات اصلاحی روی 118 لاشه نیز انجام شده است.

رسولی با بیان اینکه 197 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف و غیربهداشتی ضبط و معدوم شده است، افزود: تعدادی از اندام‌های دامی مانند کبد، ریه و کلیه که مشکلات بهداشتی داشتند نیز ضبط و معدوم شد.

وی با بیان اینکه اجزای حرام لاشه توسط ناظر ذبح شرعی کنترل و معدوم‌سازی شده است، در ادامه تاکید کرد: توصیه به مردم و هیات مذهبی این است تا حد امکان دام‌ها را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اهمیت به اینکه مردم از ذبح دام در معابر و کوچه‌ها پرهیز کنند، افزود: شهروندان برای اطلاع‌رسانی به حضور بازرسان دامپزشکی و نظارت بر ذبح دام‌ها با شماره 1512 تماس بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان همدان)، تاریخ 11 مهر 96، کد مطلب: 13960710001318: www.hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین