پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
رئیس اداره دامپزشکی اسفراین گفت: تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان اسفراین گزارش نشده است.

شعار سال:  حسن صفایی اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب کنگو و تداوم شرایط مناسب کنونی هرگونه ذبح دام در خارج از کشتارگاه اسفراین ممنوع است.

صفایی تصریح کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از عوامل مهم بروز و شیوع این بیماری است و در هر نقطه‌ای که کشتار غیرمجاز انجام شود احتمال بروز این بیماری وجود دارد.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت قرمز را قبل از مصرف به‌منظور از بین بردن ویروس عامل بیماری به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای چهار درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی اسفراین تأکید کرد: شهروندان از ذبح دام در منازل و یا خارج از کشتارگاه باهدف دادن نذری و قربانی خودداری کنند چراکه هرگونه کشتار باید در کشتارگاه و زیر نظر بازرسان دامپزشکی انجام شود.

صفایی بیان کرد: با پیشگیری می‌توان از شیوع بیماری تب کنگو جلوگیری کرد چراکه این بیماری ویروسی در بیشتر مبتلایان و به علت عدم‌ تشخیص سریع سبب مرگ بیمار می‌شود

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13تیر 1396، کد مطلب:4020838 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین