پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: ترس مردم از مصرف جگر در واحدهای صنفی دارای مجوز بیهوده است زیرا تمام مواد اولیه ما از کشتارگاه‌های مجاز اطراف تهران که زیر نظر دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه می‌شود و با وجود 15 کشتارگاه صنعتی بزرگ، دیگر نیازی به تهیه گوشت قاچاق نیست.

شعار سالغلامحسین شیرازی در خصوص تاثیر تب کریمه کنگو بر میزان فروش اعضای این اتحادیه گفت: متاسفانه شیوع این بیماری و طرح شایعات در مورد آن، تاثیر مستقیمی بر فروش گذاشته است به طوری که امروز اعضای این اتحادیه با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.

شیرازی ادامه داد: با وجود کنترل این بیماری و اظهار نظر وزیر بهداشت اما باز همه مردم از خرید جگر و یا صرف آن در جگرکی‌ها خودداری می‌کنند. ما حتی به اعضایمان ابلاغ کردیم که سخنان وزیر بهداشت مبنی بر کنترل تب کریمه کنگو را در مغازه‌ها نصب کنند.

وی ادامه داد: از اول ماه مبارک رمضان که این بیماری شیوع پیدا کرد، فروش اعضا نزدیک به 80 درصد کاهش یافت. بعضی واحدها حتی در طول روز 10 دست هم فروش ندارند و دخل آنها نهایتا روزی 200 هزار تومان است که کفاف پول کارگر را نیز نمی‌دهد.

شیرازی تصریح کرد: ترس مردم از مصرف جگر در واحدهای صنفی دارای مجوز بیهوده است زیرا تمام مواد اولیه ما از کشتارگاه‌های مجاز اطراف تهران که زیر نظر دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه می‌شود و با وجود 15 کشتارگاه صنعتی بزرگ، دیگر نیازی به تهیه گوشت قاچاق نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با اشاره به تاثیر رسانه‌ها گفت: این وظیفه رسانه‌ها است که حرف مسئولین را منعکس و خیال مردم را از بابت کنترل این بیماری راحت کنند. ضمن آن که مردم باید بدانند که اگر جگر، دل و قلوه کاملا پخته شود دیگر هیچ خطری برای مصرف کننده ندارد.

تصریح کرد: تاکنون از هیچ نهادی اعم از سازمان نظارتی و یا خود مردم شکایتی مبنی بر آلوده بودن یک واحد صنفی مجاز در سطح شهر تهران به تب کریمه گنگو نداشته ایم و همین امر نشان می دهد همکاران ما نسبت به سلامتی مردم تعهد دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 26خرداد 96، کدمطلب:677049، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین