پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو ضروری است.

شعارسال:  عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، فعالیت کنه‌ها و شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور، باید تدابیری جهت پیشگیری از این بیماری در استان اندیشیده شود.


وی با بیان سرایت بیماری ویروسی تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده به انسان تأکید کرد: گروه‌های در معرض خطر از جمله چوبداران، دامداران، قصابان، دامپزشکان، کارکنان آزمایشگاه ها، پزشکان، پرستاران، کارکنان رستوران‌ها و طباخی‌ها و بانوان خانه دار، باید به رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری توجه کنند.

نجاتی، رعایت پیش سرد گذاری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال یا سردخانه برای از بین بردن و جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس‌های احتمالی این بیماری را بسیار مهم و مؤثر بیان و اضافه کرد: دمای صفر تا ۴ درجه به دلیل جمود نعشی و تغییر PH گوشت از حالت قلیایی به اسیدی، بسیاری از بیماری‌ها را از بین می‌برد.

وی همچنین از مردم خواست: با پرهیز از کشتار غیر مجاز دام، از گوشت‌های بدون برچسب دامپزشکی استفاده نکنند.

نشست ساماندهی کشتارگاه‌های دام چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد.

گفتنی است: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام و نوپدید با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 17 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۱۷۴۱۲، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین