پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دامپزشکی نوشهر برای جلوگیری از تب کریمه کنگو کلاس های آموزشی برای دامداران، قصابان و سلاخان و روستائیان برگزار کرد.

شعار سالمهدی اسلامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر گفت: به منظورجلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این اداره بابهره گیری از توان بخش دولتی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برایدامداران، قصابان و سلاخان و روستائیان کرده است.

وی دیگر اقدامات این اداره را نصب بنر بمنظور اطلاع رسانی در محلکشتارگاه دام و توزیع پمفلت های آموزشی برای روستائیان اعلام کرد وافزود: به منظور مقابله با عامل انتقال این بیماری با تشکیل اکیپ هایعملیاتی در سطح روستاهای تابع شهرستان اقدام به سمپاشی اماکن دامی و بدندام کردیم.

اسلامی گفت: با توجه به زمان فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه هاکه انگل های خارجی بدن دام محسوب می شوند با سمپاشی بدن بدام تلاش می شودتا با از بین بردن این عامل ، این بیماری کنترل شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر از دامداران خواست تا کنه های چسبیدهبه بدن دام را با دست بر نداشته و له نکنند و برای از بین بردن کنه هافقط نسبت به سمپاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دامها اقدام نمایند.

اسلامی با اشاره به درگیری چند تن از روستائیان نوشهری بر اثرگزش کنه در هنگام جمع کردن علوفه، تاکید کرد روستائیان در مواقعتهیه علوفه قسمتهای پایین بدن خود را برای در امان بودن از گزش کنهبپوشانند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 18 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۲۰۴۱۹، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین