پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه از دامداران خواست تب کریمه کنگو را جدی گرفته و نسبت به سم پاشی جایگاه‌های پرورش دامها اقدام کنند.

شعار سال: سید حمید محمدی اظهارکرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد.

محمدی ادامه داد: زمانیکه انسان با ترشحات و خون بدن حیوان آلوده تماس پیدا می‌کند، بیماری به صورت مستقیم منتقل می‌شود.

وی اظهارکرد: اما در روش غیرمستقیم، کنه‌ای که روی بدن حیوانات اهلی وجود دارد، از خون دام آلوده تغذیه می‌کند و آلوده می‌شود و چنانچه این کنه، روی بدن انسان قرار گیرد، می‌تواند آلودگی را منتقل کند.

محمدی به اهمیت سم پاشی در پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کنه‌ها در فصل گرم سال بیشترین فعالیت دارند از دامداران خواهشمندیم نسبت به سم پاشی جایگاههای پرورش دام و سم پاشی دام خود اقدام کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه نکاتی در مورد پیشگیری از تب‌کریمه کنگو نیز بیان کرد: خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در معابر عمومی، تهیه گوشت از مراکز معتبر و خرید گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت و جگر بصورت خام و یا نیم پز نگهداری گوشت قبل از فریز کردن در دمای صفر تا چهار درجه به مدت 24 ساعت و جگر به مدت 48 ساعت از جمله نکات قابل توجه در پیشگیری از این بیماری است.

محمدی یادآور شد: افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند نیز باید از دستکش و چکمه و روپوش استفاده کنند، در واقع رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1396، کد مطلب: 963-4714-5 :www. isna. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
خوشبختانه گویا خراسان رضوی تاکنون تلفات نداشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین