پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به رویت نمونه‌هایی از بیماری تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور از عاری بودن استان سمنان از این بیماری مشترک خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد آلوده و یا مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده و یا گزارش نشده است.

شعار سال:دکتر محمد سعیدی ضمن اطمینان بخشی به مردم از عدم رویت موارد آلوده به این بیماری خطرناک، اظهار کرد: برای پیشگیری از این بیماری، اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان در راستای مبارزه با عامل انتقال این بیماری در دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 790هزار و 301 رأس دام و همچنین حدود یک میلیون و 558هزار و 200 متر مربع جایگاه دام و دامداری را در این استان سمپاشی کردند.

وی با بیان این که تب کریمه کنگو، بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که عامل انتقال آن کنه و تخم آن است، ادامه داد: کنه‌ ناقل می‌تواندباگزش مستقیم انسان و یا آلوده کردن حیوان، بیماری را به انسان منتقل کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پرندگان به عنوان ناقل غیرمستقیم در انتقال این بیماری موثر هستند و حیواناتی مانند گوسفند، بز، گاو، خرگوش جوجه تیغی به این بیماری دچار می‌شوند.

وی با اشاره به این که بیماری تب کنگو با علائمی ظاهری خاصی نمایان نمی‌شود و باید متخصص و دامپزشک با اقدامات تشخیصی تخصصی این بیماری را تشخیص دهد ، افزود: قصابان در هنگام ذبح از دستکش و چکمه استفاده کرده و مردم نیز باید دام را از میادین معتبر دام تهیه و از کشتار در منازل شخصی خودداری کنند.

سعیدی توصیه کرد: مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و به مهر ولیبل روی لاشه توجه کنند. ضمن اینکه بعد از خرید گوشت، 24 ساعت گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و از مصرف جگر و گوشت خام خودداری کنند.
این دامپزشک اظهار کرد: بیش از 832 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که برای جلوگیری از انتقال آن باید نکات بهداشتی در دامداری‌ها، کشتارگاه ها و مراکز عرضه رعایت شود و شرایط مربوط به نگهداری از مواد پروتئینی، از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

وی از تلاش اداره کل دامپزشکی برای آموزش آحاد مردم خبر داد و گفت: اداره کل دامپزشکی با اطلاع رسانی، چاپ بروشور آموزشی و کلاس‌های ترویجی بویژه در روستاها و مدارس استان می‌کوشد با افزایش سطح آشنایی و ارتقاء دانش جامعه از بروز بیماری‌های مشترک تا حد امکان جلوگیری کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کد مطلب: 36285:www. isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین