پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
مدیرکل دامپزشکی البرز گفت که تا کنون هیچ موردی از وجود و بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در سطح استان مشاهده نشده است.

شعار سال:دکتر علی اصغر شریفی روز دوشنبه با بیان اینکه سازمان دامپزشکی حدود 6 سال است که دستورالعمل هایی جهت سالم سازی گوشت ارایه کرده، افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در دام هیچگونه علایم خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر از طریق دام های قاچاق وارد شده به کشور بیشتر شیوع پیدا می کند، گفت: هیچگونه دام قاچاق به البرز وارد نمی شود.

وی اظهار داشت: این بیماری از یک گونه کنه خاص که به دام منتقل می شود به وجود می آید که در انسان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: این بیماری می تواند به دلیل استفاده ناصحیح و ذبح خارج از چرخه به انسان منتقل شود و اگر دامی به این کنه آلوده باشد در صورتیکه گوشت آن به صورت نیم پخته و یا خام استفاده شود و یا اینکه چاقویی که با آن ذبح دام انجام شده دست فرد توسط آن بریده شود، باعث ابتلای انسان به این بیماری می شود.

شریفی گروه در معرض خطر این بیماری را شاغلین در کشتارگاه ها، دامپزشک ها، فروشندگان گوشت و خانم خانه داری دانست که بدون استفاده از دستکش اقدام به پاک کردن و خرد کردن گوشت می کنند.

وی به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، لاشه ی آن را به مدت 24 ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در این صورت گوشت تقریبا سالم سازی می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: به همین دلیل است که به مردم توصیه می کنیم که گوشت را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند و لاشه هایی را که ممهور به لیبل دامپزشکی هست، خریداری کنند.

وی به اقدامات دامپزشکی البرز در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری اشاره کرد و افزود: ناظرین دامپزشکی در کشتارگاه ها به صورت مستمر حضور داشته و نظارت های لازم را قبل، حین وبعد از کشتار دارند که باعث می شود اگر دامی آلوده باشد، اجازه کشتار نداشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین دامپزشکی سالانه به صورت مستمر 2 بار در سال در فصل های بهار و پاییز اقدام به سم پاشی واحدهای دامی و دام ها برای مقابله با کنه ها می کند تا از تکثیر آنان جلوگیری به عمل آید.

شریفی توصیه کرد که هرگونه جابجایی دام زیر نظر دامپزشکی انجام شود و از نیروی انتظامی استان نیز قدردانی کرد که همکاری های لازم را با این مجموعه داشته و از هرگونه تردد خارج از چرخه و بدون مجوز جلوگیری به عمل می آورد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396، کد مطلب: 670811:www. khabaronline. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
در البرز مشاهده بشه که .وضع باید خیلی خراب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین