پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: بازار گوشت قرمز به خاطر شیوع تب کریمه و گرمای شدید هوا و ماه رمضان، راکد شده و به همین دلیل کاهش اندکی در قیمت‌ها صورت گرفته است.
شعارسال: علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ، در خصوص قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: گوشت گوسفندی به خاطر بروز تب کریمه کنگو در کشور با رکود مواجه شده و عدم خرید توسط مردم قیمت این محصول دامی را 2000 تومان کاهش داده است و با قیمت حدودی 41 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: تب کریمه یکی از دلایل این کاهش قیمت است اما تاثیر گرمای شدید هوا و ماه مبارک رمضان را نیز در کاهش استفاده مردم از گوشت نباید نادیده گرفت.

ملکی در رابطه با توزیع گوشت وارداتی در بازارها خاطر نشان کرد: به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار طی چند هفته آتی گوشت قرمز وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که این گوشت تحت نظارت وزارت بهداشت عرضه می‌شود و کاملا بهداشتی و استاندارد خواهد بود لذا از این نظر مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی در واکنش به خبر واردات 200 تن گوشت قاچاق به کشور تاکید کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود گوشت قاچاق اعلام نشده است و نهادهای نظارتی هر نوع ورود غیر قانونی این نوع گوشت را به کشور رصد می کنند و این خبر صحت ندارد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان در رابطه با قدمت بیماری تب کریمه کنگو در کشور عنوان کرد: این بیماری بالغ بر 20 سال است که در کشور شایع شده که در برخی فصول سال نمایان می شود. به جز این بیماری، بیماری‌های دیگری هم در دام و طیور وجود دارد که البته به خطرناکی این بیماری نیست اما با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه ذبح دام و این نکته که حتما گوشت را از مراکز توزیع خریداری کنند موفق به کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری شدیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396، کدخبر: 499030، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
پس چرا قیمت کاهش پیدا نکرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین