پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از سمپاشی یک میلیون و ۴۷ هزار و ۹۴۱ راس دام استان در راستای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

شعار سال: محمد سعیدی ضمن اشاره به اقدامات دامپزشکی استان سمنان درخصوص مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درسه ماهه اول ۹۶ از سمپاشی یک میلیون و ۴۷ هزار و ۹۴۱ راس دام استان در این راستا خبر داد و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت انگل های خارجی به خصوص کنه ها، احتمال افزایش میزان بیماری های منتقله از آن مخصوصاً تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می یابد.

وی درادامه گفت: به همین منظور اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان اقداماتی همچون سمپاشی جایگاه دام یک میلیون و ۹۸۲ هزار مترمربع، سمپاشی گوسفندی یک میلیون و ۲۶ هزار و ۹۰۰ رأس، سمپاشی گاوی ۲۱ هزار و ۴۱ رأس انجام داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان آموزش به یک هزار و ۵۰۰ دامدار و بهره بردار، تهیه و توزیع یک هزار برگ بروشور آموزشی و ۱۰۰ مورد مراقبت فعال و غیرفعال بیماری را از دیگر اقدامات سه ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه دامپزشکی استان شمنان عنوان کرد.

سعیدی همچنین با یادآوری اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که توسط کنه ها منتقل می شود و علل این بیماری ویروس بوده که در انسان خطرناک است، تاکید کرد: از دامداران می خواهیم تا برنامه مبارزه با انگل های خارجی را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی دام و جایگاه دام تلاش بیشتری کنند و از دست زدن به کنه های روی بدن دام خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست تا گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان و یا با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 1396، کد مطلب:4004690 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین