پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شناسایی یک کانون روستایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مومن‌آباد سرخه خبرداد.

شعارسال: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شناسایی یک کانون روستایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مومن‌آباد سرخه خبرداد.

دکتر محمد سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: انجام آزمایشات و اخذ نمونه‌های مختلف از این کانون حکایت از وجود ویروس آنفلوانزای فوق حاد در این روستا دارد.

وی از انجام اقدامات پیشگیرانه با محوریت فرمانداری سرخه در این منطقه خبرداد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و با همکاری و همراهی مردم روستا در مدت 48 ساعت، اقدامات پیشگیرانه و از جمله ضدعفونی و گندزدایی از همه اماکن خطرزا که از آن پرنده زنده معدوم شده، انجام گرفت، ضمن اینکه اقدامات قرنطینه‌ای و اطلاع‌رسانی عمومی در این منطقه صورت گرفت.

وی با قدردانی از نقش اثرگذار و حضور میدانی فرماندار و عوامل فرمانداری و دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی، سازمان حفاظت محیط زیست، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا و همچنین حمایت‌ها و همراهی مراجع قضایی و مسئولین استانداری بویژه مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: مدیریت بحران در چنین مواقعی در مدیریت زمان عملیات بسیار موثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اقدامات دامپزشکی استان در این ارتباط خبرداد و گفت: همکاران دامپزشکی در سطوح سازمانی و اکیپ‌های مختلف عملیاتی توانستند مراحل اطلاع رسانی‌، قرنطینه، معدوم سازی و پاکسازی را با هدف کنترل این کانون روستایی، به نحو احسن مدیریت و اجرا کنند.

سعیدی از ممنوعیت خروج طیور از این کانون روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برابر پروتکل تعریف شده با نصب بنر در مبادی مختلف روستا، توزیع بروشور آموزشی و اطلاعیه خانه به خانه تا اطلاع ثانوی ورود هرگونه ماکیان به این روستا ممنوع شده است.

وی، نقش مردم را در توجه و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای و کنترل بیماری، حیاتی دانست و گفت: متاسفانه این کانون در اثر بی‌توجهی یکی از ساکنین و خرید و انتقال طیور آلوده از خارج استان به داخل روستا بوجود آمده است.

این دامپزشک، نتیجه این بی‌توجهی را وارد آمدن خسارات فراوان به سرمایه‌های مردم عنوان کرد و افزود: آسیب به بیت‌المال و هزینه‌کرد بالا از اعتبارات دولتی، تهدید و در خطر بودن سایر مناطق روستایی و مرغداری‌های صنعتی، واحدهای مرغ تخمگذار، پولت و مرغ گوشتی و سایر ماکیان در سطح استان را از دیگر پیامدها و خطرات ناشی از این بی‌توجهی است.

وی با اشاره به خطرات ناشی از این بیماری به همه دست اندرکاران صنعت طیور استان توصیه کرد: ضوابط سختگیرانه امنیت زیستی و قرنطینه‌ای را در واحدهای خود اعمال کنند.

این دامپزشک از هم استانی‌ها و خصوصا روستاییان و افرادی که مبادرت به نگهداری هرگونه طیور بویژه مرغ بومی، بوقلمون،اردک و غاز و.. می‌کنند خواست، با اقدامات پرخطر غیربهداشتی و به‌ویژه خرید طیور فاقد هویت از مناطق آلوده یا افراد دوره‌گرد موجبات وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران به سرمایه طیور استان و تهدید اقتصاد ملی و سلامت عموم را فراهم نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396، کدخبر: 96110100282، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
خداکنه که تا این بلا از سر ایران دور میشه انسانی به این بیماری دچار نشه و در حد همون پرندگان بمونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین