پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
استاندار سمنان پس از تجمع روز گذشته دوستداران محیط‌زیست، درباره فعالیت معدن آلومینا در منطقه شاهوار اظهار نظر کرد.
شعار سال: استاندار سمنان پس از تجمع روز گذشته دوستداران محیط‌زیست، درباره فعالیت معدن آلومینا در منطقه شاهوار اظهار نظر کرد.

 سیدشهاب‌الدین چاوشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان سمنان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شاهرود، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و دیگر اعضای شورای معادن در استانداری سمنان تشکیل شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت اقتصادی منابع خدادادی در شکوفایی اقتصاد استان و رفع دغدغه متقاضیان اشتغال در این بخش، از معادن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های استان سمنان در امر توسعه یادکرد.

وی افزود: اولویت فعالیت، برای معادنی در استان سمنان خواهد بود که حداقل بخشی از فرآوری آن در داخل استان انجام شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه مسؤولان استان سمنان دنبال محقق شدن استانی فاقد دغدغه اشتغال هستند، تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب، برای متقاضیان اشتغال که بیکار هستند، شغل ایجاد کنیم.

چاوشی همچنین در این جلسه با بیان اینکه حفظ زیبایی طبیعت با توسعه صنعت یک تعارض دیرینه دارد، افزود: اگر بخواهیم زیبایی و بکر بودن طبیعت را حفظ کنیم، زایشی را شاهد نخواهیم بود؛ اما باید سعی شود که خسارت‌های وارده به طبیعت را به حداقل برسانیم.

استاندار سمنان از دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی، راه و ترابری، محیط‌زیست و امور آب به‌عنوان دستگاه‌های اظهارنظرکننده در فعالیت‌های امور معادن یادکرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد نباید به این امور نگاه منفی داشته باشند.

چاوشی گفت: وقتی مجوز معدنی صادر می‌شود، ضرورت دارد دستگاه‌ها، ملاحظات سازمان‌های مردم‌نهاد را هم مد نظر داشته باشند و برای رفع دغدغه‌ها به گفت‌وگو بپردازند و در رفع دغدغه امور اجتماعی و اقناع مردم هر منطقه‌ای با آنان گفت‌وگو داشته باشند.

استاندار سمنان همچنین در خصوص فعالیت معدن آلومینا در منطقه شاهوار تصریح کرد: چنانچه حجم تقریبی که در معادن آلومینای این منطقه صادر شده خارج از مقررات تعریف شده است، در این مهم باید مراقبت شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز موضوعات محیط‌زیست و توسعه معادن و فرآوری آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در کنار اقدامات توسعه معادن استان، بحث فرآوری و ایجاد اشتغال موردنظر باشد و ملاحظات زیست‌محیطی و کارهای اجتماعی در جهت اقناع مردم هر منطقه مدنظر قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397، کدخبر:13970222000724 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
باید بیش از پیش به خرد جمعی در زمینه محییط زیست اهمیت داد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین