پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان ۲۸ اکیپ ثابت و سیار نظارت و بازرسی ویژه عید سعید قربان در استان زنجان خدمات ارائه خواهند داد.

شعار سالمحمد باقر حاج کاظمی افزود:به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان با توجه به هماهنگی های به عمل آمده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی دام زنجان مروارید و کشتار گاه شهرستان ابهربرنامه‌ریزی های ویژه برای حفظ سلامتی و رفاه همشهریان در دستور کار است.

وی اظهار داشت: اکیپ بازرسی قبل از کشتار دام های قربانی، دو روز قبل از عید قربان در میدان احشام زنجان حضورخواهند داشتو با توجه به اهمیت سلامت مردم توصیه می‌کنیم شهروندان از میادین فروش احشام، دام قربانی خود را خریداری کنند تا از سلامت دام مطمئن باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بازرسی بهداشتی و شرعی بعد از کشتار در منازل توسط اکیپ های سیار دامپزشکی در روز عید از ساعت هفت صبح الی ۱۲ ظهر انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ خواستار حضور دامپزشک و کارشناس مذهبی در محل ذبح باشند و این خدمات رایگان عرضه می‌شود.

حاج کاظمی تصریح کرد:همزمان با فرا رسیدن عید قربان ۲۸ اکیپ ثابت و سیار نظارت، بازرسیویژه عید سعید قربان در استان زنجان خدمات ارائه خواهند داد که از این تعداد ۱۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار است و در راستای تاییدسلامتی دام ها ۱۲ دامپزشک،۲۶ بازرس و کارشناس بهداشت گوشت و ۸ ناظر شرعی در عید قربان فعال خواهند بود.

وی افزود: خدمات کشتارگاهی در قالب ذبح، عملیات کشتار و بازرسی بهداشتی و شرعی در کشتارگاه صنعتی دام زنجان مروارید در روز عید از ساعت هفت صبح تا ۱۲ ظهر فعال است و در این راستا به مردم توصیه می کنیم ذبح گوسفند را در کشتارگاه ها انجام دهند و شبکه دامپزشکی استان همانند سال های گذشته در قالب بازدیدهایی که از میادین عرضه دام صورت می گیرد آماده ارائه خدمات است و به مردم نیز در تهیه دام سالم و انجام راهنمایی های مورد نیاز را ارائه خواهد کرد و هماهنگی های لازم با شهرداری های استان انجام شده تا بازرسین این ارگان در میادین عرضه دام مستقر شوند و خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان افزود: قبل از ذبح نیز معاینات لازم صورت می‌گیرد و یک سری هماهنگی‌ها نیز با کشتارگاه‌های شهرستان‌ها و کشتارگاه زنجان انجام شده که در روز عید قربان نیز ناظرین بهداشتی و شرعی خدمات مورد نیاز را ارائه نمایند و این بازرسین در کشتارگاه‌ها مستقر خواهند شد و مردم می توانند در صورت نیاز به این بازرسین مراجعه کنند و در کشتارگاه‌ها هم معاینه‌های فنی و بهداشتی و نظارت شرعی انجام می‌شود و خود کشتارگاه ها نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد.

حاج کاظمی به مردم توصیه کرد با توجه به وجود بیماری های مشترک بین دام و انسان و امکان شیوع آن، مردم باید از لحاظ کنترل و پیشگیری از این بیماری ها، نکات مورد نظر را رعایت کنند ودر این زمینه با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، در این کشتارگاه ها ذبح به صورت سالم و بهداشتی انجام می‌شود و مردم نیز بهتر است ذبح را در کشتارگاه ها انجام دهند ودر حین خرد کردن گوشت افراد دستکش استفاده کرده و از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:4073462، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
مواقعی که تقاضا برای خرید دام و گوشت افزایش پیدا میکنه زمینه برای سو استفاده برخی افراد سودجو از آن پدید میاد ، این بازرسی ها کاش بیشتر از قبل بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین