پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: درخت گردوی ۴۰۰ ساله حاجی پشتوک در ماه‌نشان به ثبت ملی رسید. این درخت بارور بوده و سالانه محصول گردوی قابل توجهی دارد.
شعارسال: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: درخت گردوی ۴۰۰ ساله روستای پشتوک ماه‌نشان در فهرست آثار ملی قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: درخت گردوی ۴۰۰ ساله حاجی پشتوک در ماه‌نشان به ثبت ملی رسید. این درخت بارور بوده و سالانه محصول گردوی قابل توجهی دارد.
 
وی ادامه داد: روستای پشتوک در ۸ کیلومتری شهر ماه‌نشان قرار دارد و به درختان گردوی پربار و کهنسال خود شهره است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این درخت گردو با محیط تنه‌ای معادل ۶۲۰ سانتی‌متر از قدمتی در حدود ۴۰۰ سال برخوردار است که درخت کهنسالی به شمار می‌آید.
 
ارجمند خاطرنشان کرد: از آنجایی که درختان کهنسال از جایگاه بالایی در میراث‌فرهنگی کشور دارا است، لذا با توجه به پتانسیل بالای این درخت، پیشنهاد ثبت آن در فهرست میراث ملی مطرح شد و به تایید شورای ثبت رسید.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایسنا   ،تاریخ انتشار:   10 اسفند 1398،کدخبر:  98121007524    ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین