پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کارشناس مسئول نظارت بر فرآورده‌های خام دامی استان یزد از ذبح بهداشتی بیش از چهار هزار رأس دام در روز عید قربان در استان خبر داد. وی متذکر شد که مردم برای خرید دام، به مراکز مجاز مراجعه کنند.

شعار سال: سید حسین امامی با اشاره به فرارسیدن مراسم عید قربان و ضرورت حفظ سلامت مصرف‌کنندگان، گفت: شهروندان جهت تهیه دام به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام مراجعه و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی، خیابان‌ها و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های تهیه و ذبح دام در این روز، افزود: تمام تلاش دامپزشکی این است که مردم دام قربانی خود را از میدان‌ها تحت نظر سازمان دامپزشکی تهیه و در کشتارگاه‌های سراسر کشور یا اماکنی که برای این کار تدارک دیده‌شده ذبح کنند.

کارشناس مسئول نظارت بر فرآورده‌های خام دامی استان یزد با تأکید بر اینکه در روز عید قربان کشتارگاه‌های سراسر استان به امر ذبح قربانی تحت نظارت دامپزشکی فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: کشتار دام در روز عید قربان از شش صبح تا یک بعدازظهر در کشتارگاه‌های استان به‌صورت رایگان تحت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد.

دکتر امامی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در سطح شهر قربانگاه‌ها نداریم؛ درصورتی‌که در سال‌های قبل قربانگاه‌هایی در سطح شهر بود‌ه‌اند و در سال جاری این قربانگاه‌ها جمع‌آوری‌شده‌اند، لذا مردم باید جهت قربانی دام به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

وی به مردم در خصوص شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو هشدار داد و تأکید کرد: ذبح غیراصولی و غیربهداشتی دام می‌تواند عاملی برای به وجود آمدن بیماری‌های مشترک بین انسان و دام باشد، بنابراین مردم سعی کنند ذبح دام را در مراکز تعیین‌شده که از ضوابط بهداشتی بیشتری برخوردارند، انجام دهند.

این مقام مسئول بر عدم استفاده بلافاصله گوشت قربانی تأکید کرد و یادآور شد: افراد بلافاصله دام ذبح‌شده را مصرف نکنند و حداقل ۲۴ ساعت آن را در یخچال و دمای بین صفرتا چهار درجه سانتی‌گراد نگه‌دارند تا از این طریق تمام میکروب‌های احتمالی موجود در گوشت از بین رود.

وی با تأکید بر اینکه مردم در عید قربان با مشکل کمبود قربانی مواجه نیستند، اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود روز عید قربان در کل استان یزد بیش از چهار هزار رأس دام ذبح شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 شهریور 96، کدمطلب: ۱۳۹۶۰۶۰۷۰۰۱۵۰۲، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین