پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گفته مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه 53 اکیپ ثابت و سیار کار نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی را روز عید قربان در سطح استان بر عهده خواهند داشت.

شعار سال: دکتر نادر پرور با بیان اینکه کار نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در روزهای عرفه و عید سعید قربان به صورت رایگان انجام می گیرد، بیان کرد: برای انجام این نظارت‌ها از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی استفاده خواهد شد.

به گفته پرور در شهر کرمانشاه 26 اکیپ ثابت و هفت اکیپ سیار کار نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی را در ایام عید قربان بر عهده خواهند داشت.

پرور تصریح کرد: هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان و تامین بهداشت عمومی جامعه در آستانه عید قربان است.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعال بودن 12 کشتارگاه در سطح استان کرمانشاه، اظهار کرد: تمامی این کشتارگاه ها در روز عید قربان کار ذبح قربانی و نظارت بهداشتی و شرعی را به صورت کاملا رایگان انجام خواهند داد.

پرور افزود: اگر در مواردی هم افراد بخواهند به هر دلیل دام قربانی خود را در منزل ذبح کنند، می توانند از خدمات رایگان ذابحان در منزل خود بهره مند شوند.

وی در ادامه از خانواده هایی که گوسفند قربانی دارند خواست تا اگر تمایل به ذبح گوسفند در منزل توسط خودشان دارند مسائل بهداشتی را رعایت کرده و حتما دستکش، چکمه و کلاه پوشیده و از تماس دست و سایر اندام های بدن با دام جلوگیری کنند.

پرور به خانواده ها توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، حتما گوشت دام قربانی را 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 48 ساعت در دمای یخچال (پیش سرد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایند.

پرور افزود: سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات رایگان به مردم استان کرمانشاه می‌باشد.

پرور در ادامه با بیان اینکه هر ساله به مناسبت عید قربان در بین 12 تا 14 نقطه شهر کرمانشاه دام زنده عرضه می‌شود، بیان کرد: امسال نیز به همین تعداد مراکز عرضه خواهیم داشت، البته در صورتی که شهرداری برنامه ریزی کند، امکان افزایش تعداد این نقاط از سوی دامپزشکی فراهم است.

پرور با بیان اینکه عرضه دام زنده در نقاط مختلف شهر کرمانشاه از ساعت 14 روز پنج شنبه(نه شهریور) آغاز و تا روز عید قربان ادامه خواهد داشت، از مردم خواست دام قربانی خود را از محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است، خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از خانواده هایی که گوسفند قربانی دارند خواست تا از خرید دام‌های زنده لاغر، با ظاهر ژولیده و لنگ صرف نظر کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کدمطلب: 966-2484-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این نظارت و ذبح بهداشتی رایگان میتونه جلوی انواع بیماری های دامی رو بگیره
دست مریزاد به مسیولین متولی این حرکت
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین