پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
روزهای پایانی اسفند 96 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: هرگونه عرضه گوشت دامی غیرگشتارگاهی در استان به عنوان عرضه غیربهداشتی محسوب و ممنوع است اما همچنان در کنار جاده های ارتباطی این استان قصابی و فروش گوشت ادامه دارد.

شعارسال: موضوع قصابی های غیرمجاز و ذبح دام در کنار مسیر جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد معضلی است که سالهای سال در نشست های مختلف از سوی دامپزشکی و سایر دستگاه های متولی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد اما تاکنون هیچ ابزاری نتوانسته است جلوی این اقدام قصابان غیر مجاز را بگیرد.

در حالی که در روزهای پایانی اسفند 96 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: هرگونه عرضه گوشت دامی غیرگشتارگاهی در استان به عنوان عرضه غیربهداشتی محسوب و ممنوع است اما همچنان در کنار جاده های ارتباطی این استان قصابی و فروش گوشت ادامه دارد.

جعفر گوهرگانی در این جلسه با بیان اینکه در روستای تنگاری مسئله با جدیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: این موضوع به صورت قانونی از طریق دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، صنف قصابان، نیروی انتظامی و با نظارت شورای تامین شهرستان پیگیری و اگر به آن تمکین نشود، متخلفین به تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

با گذشت بیش از 12 روز از این اظهارات معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نه تنها نظارتی بر روند کار قصابان غیرمجاز در سطح جاده های ارتباطی این استان وجود ندارد بلکه روز به روز بر تعداد این قصابی ها افزوده می شود و سلامت مردم و گردشگران نوروزی را به خطر می اندازند.

دام هایی که در مسیر جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از جمله جاده یاسوج بابا میدان و در جاده سرفاریاب به سمت دهدشت و چرام ذبح می شوند فاقد تایید دامپزشکی است و سلامت آنها نیز تضمین نیست که این امر می تواند مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود بیاورد.

از سوی دیگر گوشت این دام ها پس از ذبح در یخچال قرار نمی گیرد و برای فروش در معرض دید مشتریان قرار می گیرد و گرد و خاک ناشی از عبور خودروها نیز بر روی این گوشت ها می نشیند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 12فروردین1397، کدخبر: 106865: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
با هرچی بازی میکنید واقعا با جون مردم بازی نکنید دیگه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین