پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به علت مرگ پرندگان در برخی نقاط شهر زنجان طی روزهای اخیر، گفت: پرندگان یاد شده از دسته پرندگان سار بوده و علت اولیه مرگ آن‌ها بیماری نیوکاسل تشخیص داده شده است.

شعار سال: «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» با اشاره به لاشه‌های پرندگانی که در حوالی منطقه پارک میثم و بلوار آزادی زنجان یافت شد، اظهار کرد: نتایج آزمایش‌های انجام شده حاکی از آن بود که بیماری نیوکاسل منجر به مرگ این پرندگان شده که این بیماری، بیماری طبیعی و رایج در میان پرندگان حتی در مورد طیور صنعتی است.

وی تصریح‌ کرد: برای انجام آزمایش‌های تکمیلی جهت تشخیص وجود یا نبود آنفلوانزا در پرندگان تلف شده، نمونه‌ها به سازمان مرکزی در تهران ارسال شده است. به علت اینکه آزمایش‌های تکمیلی در سازمان مرکزی تهران جهت انجام امور مرتبط با قرنطینه، معدوم‌سازی و شمارش چند روز به طول می‌انجامد، نتیجه تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.                                               

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌تر حدود ۲۰ قطعه از پرندگان تلف شده در شهرستان ابهر نیز یافت شده است، خاطرنشان کرد: پرندگان تلف شده از نوع پرنده سار و کلاغ بوده‌اند. نمونه‌های تلف شده فوق نیز به سازمان مرکزی در تهران ارسال شده و این در حالی است که نتایج آزمایش‌های مذکور منفی اعلام شده است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 18اسفند1398 ، کدخبر: 56036: hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین