پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 01
کد خبر: ۳۹۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۰۴
بارها و بارها گفته اند و می گوییم که انحصار فساد می آورد. انحصار حوزه مخابرات و ارتباطات از مهمترین مصادیق اثبات این نظر است. از 85 میلیون ایرانی نظرسنجی کنید و ببینید چند درصد مردم از کیفیت خدمات رسانی و استانداردهای متداول در این حوزه، راضی هستند.در چنین شرایطی ، سه اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور (همراه اول، ایرانسل و رایتل) با ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از تصمیم قطعی خود برای افزایش 75 درصدی تعرفه بسته‌های اینترنت همراه تا هفته آینده خبر دادند. فقط می توانیم بگوییم خجالت، خجالت و خجالت. اپراتوری که کمترین تعهدی به سطح کمی و کیفی خدمات ارایه شده نداشته و پیگیری های مکرر نیز ( حتی از سازمان رگولاتوری) ، عاملی برای حل مشکل نبوده و نیست، بی جا می کند که درخواست افزایش قیمت می دهد. از عزیزان مدیر محترم در سه شرکت درخواست کنید، اگر نمی صرفد چرا اینقدر سریش هستید برای تداوم خدمات رسانی. اگر نمی صرفد چرا تعطیل نمی کنید؟ اوف بر فساد و انحصار و ضعف نهادهای نظارتی-بازرسی کشور. در صورتی که جناب وزیر ارتباطات یا سازمان رگولاتوری متمایل بودند، اسناد مربوط به ثبت شکایت از اپراتورها به جهت ضعف در خدمات رسانی را تقدیم حضور می کنیم.اگر سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی حق به ما دادند، اسناد جهت پیگیری قضایی و جبران خسارت به دادگاه فرستاده شود.

شعارسال: سه اپراتور تلفن همراه کشور در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست پیوست رسیده، اعلام کرده‌اند با استناد به مصوبات قانونی و در واکنش به بی‌تفاوتی نهاد‌های مسئول، تصمیم گرفته‌اند طبق مصوبات قانونی، تعرفه اینترنت همراه را اصلاح کنند. این تصمیم، نقطه پایانی بر سال‌ها سکوت و تحمل فشار اقتصادی است که توسعه شبکه‌های ارتباطی را فلج کرده است.

درخواست سه اپراتور تلفن همراه از وزارت ارتباطات برای افزایش ۷۵ درصدی تعرفه اینترنت همراه + جایگاه کیفیت، استاندارد خدمات رسانی و حقوق شهروندان کجاست؟

مدیران عامل همراه اول، ایرانسل و رایتل در این نامه که آشکارا لحنی حاکی از استیصال و تحمل فشار اقتصادی دارد، خطاب به رگولاتوری با اشاره به شرایط اقتصادی کسب‌وکار‌ها و افزایش نرخ دلار و تداوم تورم فرسایشی و تشدید تحریم اعلام کرده‌اند تا هفته آینده بسته‌های جدید اینترنتی ارائه می‌دهند که ۷۵ درصد نسبت به قیمت‌های فعلی تغییر خواهد کرد.

مدیران عامل این سه اپراتور در این نامه که خطاب به حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشته شده، نسبت به عدم تایید درخواست‌هایشان برای متناسب‌سازی تعرفه خدماتشان با جهش نرخ دلار و تورم اعتراض و اعلام کرده‌اند تصمیم دارند «حداکثر تا هفته آتی بسته‌های جدید خدمات داده همراه را در بازه سقف و کف مصوبات کمیسیون در کانال‌های فروش به مشترکین ارائه نمایند».

در بخشی از این نامه، آمده است که از دی ماه سال ۱۴۰۲ اپراتور‌ها دلایل توجیهی خود برای «افزایش حداقل ۷۵ درصدی قیمت بسته‌های دیتا همزمان با حذف بسته‌های غیر اوج و ارائه بسته‌های حجیم مورد نظر کاربران همراه» را به رگولاتوری ارائه کرده‌اند؛ اما تاکنون موافقت این نهاد را به دست نیاورده‌اند.

طبق محتوای نامه ارسال شده، سه اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل رسماً اعلام کرده‌اند تغییرات تعرفه را در بسته‌های جدید اعمال خواهند کرد.

درخواست سه اپراتور تلفن همراه از وزارت ارتباطات برای افزایش ۷۵ درصدی تعرفه اینترنت همراه + جایگاه کیفیت، استاندارد خدمات رسانی و حقوق شهروندان کجاست؟

درخواست سه اپراتور تلفن همراه از وزارت ارتباطات برای افزایش ۷۵ درصدی تعرفه اینترنت همراه + جایگاه کیفیت، استاندارد خدمات رسانی و حقوق شهروندان کجاست؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1404، کدخبر:1059330، www.asriran.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین