پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سوء مدیریت در فرودگاه یاسوج، اختلاف در شورای شهر و دلیل عدم تغییر مدیران در استان صحبت و موضوعاتی را مطرح کرد.

شعار سال:وضعیت پروژه های فعلی در استان را شرح داد و گفت: از مجموع اعتباراتی که در سطح استانی و ملی داریم بالغ بر هزار و 340 پروژه داریم که این پروژه ها بخشی از اعتبارت استان و بخشی از اعتبارات ملی است و مجموع قرادادهای منعقد شده بابت این پروژه ها که تمام شوند بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار  یعنی پیمان بسته شده در حال کار است.

 

 وی بیان کرد: وزارت نیرو و دستگاه های وابسته آن نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان در استان پروژه دارند از سدهای بزرگ گرفته تا کانال ها و اراضی کشاورزی، در بحث حمل و نقل جاده ای  ما پروژه های ملی و استانی داریم که در مجموع 2 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه داریم، در بحث بهداشت و درمان نیز پروژه های عمرانی مثل بیمارستان ها را داریم، در سایر فصول از جمله فصل عمران شهری و عمران روستایی و سایر فصول مثل محیط زیست و گردشگری و صنعت و معدن در مجموع بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان  تعهد داریم که این پروژه ها از سال های قبل شروع شده و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت که اگر به سرانجام برسند با این حجم سرمایه گذاری همه آن ها در خدمت به مردم قرار می گیرند.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه سیاست های اخیر دولت بر این بوده است که پروژه جدیدی در استان ها شروع نشود و پروژه های سال های قبل  به اتمام برسند میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را می توان 70 درصد بیان کرد.

 

فیلی عنوان کرد: ما از پروژه های کوچک تا پروژه های بزرگ داریم، مثل جاده پاتاوه دهدشت که تاکنون نزدیک به هزار و 250 میلیارد تومان تامین منابع شده است، امسال نیز 250 میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت، پروژه سد چمشیر که سال آینده رسما افتتاح خواهد شد، مبلغ 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی و داخلی شده است و این سرمایه گذاری عظیمی است که وزارت نیرو انجام داده است.

 

 پل سوم بشار در حال تبدیل شدن به یک پل تاریخی است آیا قرار است این پل همچنان به این شکل باقی بماند؟

فیلی: انتقاد شما از یک بابت درست است، زمانی که ما به استان آمدیم پل بشار رها شده بود، که با پیگیری هایی که شد ما سال گذشته یک باند این پل را افتتاح کردیم، باند دوم را نیز تیر گذاری آن  شروع شده است قول می دهیم که هر دو باند پل سوم بشار امسال زیر بار ترافیک برود، روشنایی در طرح نبوده است اما وقتی باند دوم راه اندازی شود روشنایی را نیز در دو باند ایجاد خواهیم کرد.

 

اقای فیلی نظر شما در خصوص عملکرد شهرداری و شورای شهر چیست چرا همیشه اختلاف و دعوا دارند؟

فیلی : شورای شهر حداقل به صورت فیزیکی حضور دارد ممکن است انتظاراتی که مردم و اصحاب رسانه از شورا و شهرداری فعلی داشتند بیشتر از این بود، البته مشکلات منابع نیز هست و اختلافاتی که در اعضای شورا وجود دارد روی روند کاری آن ها نیز تاثیر گذار بوده است.

 

ساخت و سازهای غیر مجاز زیادی در آبشار یاسوج انجام شده است چه کاری برای جلوگیری از این ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده است؟

 فیلی:  باید بپذیریم که از 20 سال قبل این ساخت و سازهای غیر مجاز شروع شده است در سال های اخیر به اذعان دوستان واقعا به حداقل میزان رسیده است و انرژی زیادی گذاشته شد که جلوگیری شود، در این پروژه ها یک سری رانت ها و جاهای مختلف هستند که مشکلاتی ایجاد کرده اند، سعی ما بر این بود در درجه اول از ساخت و سازهای دولتی غیر مجاز جلوگیری کنیم، برخوردهای لازم با این دستگاه ها که ساخت و سازهایی داشتند  انجام می شود و تخریب را از آن ها شروع کردیم،  یک سری ساخت و سازهای مردمی است و به علت اینکه از قبل مالیکت آن جا را داشتند، و مشکل دیگر اینکه آبشار یاسوج طرح جامع نداشت  که مبنای کار ما قرار بگیرد و  از ساخت و سازها جلوگیری کنیم، خوشبختانه یک طرح جامع و کاملی آماده شده است و سعی داریم امسال این قضیه به یک ساماندهی برسد.

 

آقای فیلی شما در زمان سقوط هواپیمای تهران یاسوج حضور داشتید و حاشیه های آن را می دانید، تکلیف فرودگاه یاسوج چه می شود؟

اینکه در سقوط هواپیمای تهران یاسوج فرودگاه یاسوج مقصر بوده است هنوز قطعی نشده ، اسمی مطرح شده و هنوز ابلاغ نشده است، از دلایل سقوط  خطای انسانی خود خلبان نیز بوده است و مسائل دیگر مثل سیستم ناوبری هواشناسی در فرودگاه تهران و مسائل دیگر را مطرح کرده بودند که در حال بررسی است.

 

فرودگاه یاسوج از نظر زیرساخت و سیستمی مشکل پرواز ندارد یعنی بستر برای پروازها آماده است، مشکلی که چند بار پیگیری شده است و اخیرا نیز استاندار چند روز قبل با وزیر راه دیداری داشتند ایرلاین هاست، ایرلاین ها خیلی تمایلی به پرواز به اینجا را ندارند.

 

 با توجه به وضعیتی که وجود دارد مثل تحریم، عدم استقبال مسافر و هزینه سنگینی که دارند بهانه های زیادی می آورند از جمله اینکه هزینه هایی را برای صندلی خالی شان در نظر بگیریم، ممکن است پرواز با ظرفیت کاملش انجام نشود، اخیرا دو پرواز برقرار کردیم زمانش را تغییر دادیم  صحبت هایی در حال انجام است ، این موضوع نیز خواست مردم است تا زمانی که اعتماد مردم جلب نشود فرودگاه یاسوج رونق نخواهد گرفت.

 

وقتی مردم اعتماد کنند که پروازها  به صورت روزانه و مرتب هست مسلما وضعیت بهتر می شود، یک سری اقدامات که مد نظر شرکت هواپیمایی است را انجام می دهیم که انگیزه ایجاد شود، اقداماتی  نیز در حال انجام است فشارهایی وارد شده و قول هایی داده شده است که پروازها برقرار شود.

 

برخی اعتقاد دارند در فرودگاه یاسوج سوء مدیریت وجود دارد نظر شما چیست؟

چنان چه احساس کنیم که واقعا  مدیریت  فرودگاه یاسوج اشکال دارد در راستای اصلاح آن مدیریت هم هستیم، دنبال آن هستیم فرودگاه یاسوج از حیث مدیریتی ارتقا پیدا کند، در حال بررسی هستیم اگر به این جمع بندی برسیم که نیاز است، حتما مدیریت فرودگاه اصلاح می شود.

 

 وی در پاسخ به این سوال که اکنون ضرر فرودگاه یاسوج بیشتر از نفع آن است، گفت: از 76 فرودگاه موجود در کشور فقط 6 فرودگاه ما به صرفه است 70 فرودگاه به صرفه نیست و فقط وظیفه حاکمیتی خودشان را انجام می دهند، فرودگاه تهران، مشهد، شیراز، اهواز و فرودگاه تبریز به صرفه هستند، یعنی خودشان درآمد دارند و جواب گوی هزینه ها هستند، بقیه فرودگاه ها را دولت هزینه می دهد و کمک می کند که نیازهای مردم بر طرف شود.

 

فرودگاهی کوچکی مثل یاسوج، گچساران و خیلی دیگر از فرودگاه های کوچک ضرر ده هستند، اما این مانع نمی شود که به این بهانه فرودگاه را تعطیل کنیم باید به مردم خدمات دهی کنیم.

 

قریب به 13 ماه از حضور استاندار در کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، در این مدت روند تغییر مدیران خیلی دیده نشده است، ایا این عدم تغییر مدیران در عملکرد خوب  مسئولان استان است؟ اگر عملکرد خوب است پس چرا در شاخص های توسعه دیده نمی شود اگر عملکرد بد است پس چرا تغییری دیده نمی شود؟

این موضوع باید در چند بعد بررسی شود، اقای کلانتری زمانی که وارد استان شدند تا با  استان آشنا شوند زمان می برد، بعد انتخابات را داشتیم قرار بود تعدادی از مدیران قبل از انتخابات جا به جا شوند با بررسی هایی که انجام شد دیدیم که اگر برکنار شوند شبهه انتخاباتی ایجاد می شود هزینه اش بیشتر از نفع آن بود.

 

لذا استاندار و مجموعه استان دست نگه داشتند، قرا بود تغییرات احتمالی بعد از انتخابات انجام شود، با توجه به اینکه زمان زیادی از عمر دولت فعلی نمانده است خیلی  تمایلی به تغییر مدیر دیگر نیست.

 

آقای استاندار یک سال دیگر فرصت دارند ایا نمی خواهند مثل برخی از استانداران قبلی یک کار شاخص در استان انجام دهند؟

در آینده چند پروژه خیلی خوب از جمله  پروژه خانه مطبوعات و پارک  امید را خواهیم داشت، فاز دوم پل سوم بشار  را داریم، پل چهارم را نیز در مهر یا آبان ماه افتتاح خواهیم کرد، بزرگ راه چهارخطه سراسری بهبهان به سمت گچساران افتتاح خواهد شد.

راه آهن گچساران و یاسوج را چگونه ارزیابی می کنید؟

این سوال برای ما خیلی هزینه داشت، من چون قبلا در این خصوص پاسخ شفاف و واضح دادم برخی گلایه داشتند نباید به این صراحت پاسخ دهید، پروژه هایی که در حوزه راه آهن تعریف شده زیاد است و در توان دولت نیز نیست که بخواهد همه را جمع کند، این پروژه ها بار مالی سنگینی دارد، پروژه راه آهن اقلید یاسوج را گفتم با این قیمت و این قواره و شرایط امروزی حداقل هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

امسال 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص داده نشده است، سال گذشته 5 میلیارد تومان تخصیص داشتیم و اگر با این روند جلو رود 50 سال طول می کشد تا تکمیل شود مگر اینکه عزم دولت و استان و مجمع نمایندگان به این باور برسند که در اولویت باشد و برنامه 5 ساله بریزیم که این پروژه به سرانجام برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 14 تیر 1399، کد خبر:160405 ،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین