پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: چشم و هم چشمی باورها و اصالت های مردمی را ضایع میکند، مگر ما می خواهیم دختران مان را به حلبی یا آهن بدهیم که ظواهری مانند ماشین و خانه و غیره برای ما ملاک اصلی است؟

شعارسال: حجت الاسلام موسوی اعظم خطیب جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: در سوره مبارکه "نبأ" آمده که لطف و بخششی که معادل با اعمال انسان است را با پاداش حسنه اجر میدهیم.

وی گفت: طی مطالعاتی که انجام داده اند، مواد غذایی که در انگور وجود دارد نزدیک ترین مواد به شیر مادر است، یکی از مسایلی که پیش روی هر انسان وجود دارد انتخاب همسر است و امروزه متاسفانه بیشتر دنبال ظاهر هستیم، باید به دنبال باطن و اصالت خانواده ها باشیم و توجه کنیم اگر جوانان نصایح والدین را گوش نمی دهند به خاطر به خاطر کوتاهی خاتنواده هاست، اگر خانواده ها بیشتر در زمینه ازدواج تحقیق کنند کمتر به طلاق منجر خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: چشم و هم چشمی باورها و اصالت های مردمی را ضایع میکند، مگر ما می خواهیم دختران مان را به حلبی یا آهن بدهیم که ظواهری مانند ماشین و خانه و غیره برای ما ملاک اصلی است؟

وی گفت: در سرای دیگر خداوند به انسان های پارسا همسران مومنه عطا می کند. یکی از مسائلی که امروزه باید توجه خاص به او شود ازدواج است و باید چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم ، برخی ها می گویند چون فلانی این نوع غذا را آورده ما هم برای عروسی دختران مان باید فلان غذا را بیاوریم.

خطیبب موقت یاسوج گفت: انسان های مومنی که در سوره واقعه آمده سراسر وجود آنها نورانی است. یکی از سوره های قرآن سوره حمزه است که در آن مال مردم محترم شمرده شده است و آمده که وای برکم فروشان این زمان! وای به کسانی که جنس نامرغوب را به جای جنس مرغوب میفروشند، البته تعداد قلیلی وجود دارد که انصاف دارند و این اعمال زشت را انجام نمیدهند.

خطیبب موقت یاسوج در خطبه های سیاسی این هفته شهر یاسوج گفت: مناسبت های گوناگونی هست و در ارتباط به دشمنی دشمنان این نظام مقدس باید گفت که به فضل و ذات مقدس احدیت و رهبری های مقام معظم رهبری یکی پس از دیگری این مکر و حیله به خودشان برگشته است.

حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: داعش را آمریکا به وجود آورد و بودجه آن را عربستان مهیا میکرد، آن کسانی که تصمیم بر تجزیه شیعه و اهل تسنن داشتند و سوریه و مصر و عراق را به چند کشور کوچک تجزیه کنند و جنگ و دعوا قبیله ای در بین آنا به راه بیندازند و اسلام را تجزیه کنند اکنون خودشان گرفتار این موضوع شده اند.

وی گفت: کشورهایی که در تجزیه سوریه نقش داشتند، نیروهای مومن و مخلص جلو آنان را گرفتند و نقش کمی نداشتند و شیعیان ایران و مدافعان حرم و مخصوصا سردار بزرگ این جنگ سلیمانی در برابا انها ایستادند.

موسوی اعظم بیان کرد: از زمان پیروزی این نظام نقشه های زیادی را به قول خودشان برای براندازی این نظام داشتند که در روز 9 دی که می خواستند اقدام کنند نتوانستند و برای خنثی کردن توطئه های آمریکای خبیث باید توجه به فرمایش رهبری کرد، بنا به فرمایش رهبری اینها برای سال 98 نیز برنامه دارند.

وی با اشاره به فتنه 88 و برنامه هایی که در آن زمان داشتند گفت: هدف اینها نابودی این نظام است و در سایه امام زمان(عج) این نقشه ها خنثی شد چراکه خود امام زمان گفته است: ای برادر راستگو و درست کردار، من ما شما را فراموش نکرده ایم و فراموشی وجود ندارد، به یاد شیعیان هستم.

***************************

جمعه موقت جمعه شهر چرام: اگر قرار است اروپا روی میز مذاکره بنشیند و سیاستهای امریکا را جلو ببرد, برجام حرکتی کاملا اشتباه هست.

حجت الاسلام مجتبی فرهمند امام جمعه موقت چرام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر چرام گفت:تفکر و تامل در آیات قرآنی کاری ارزشمند است و مفهوم خاص دارد.

وی افزود:برخی افراد اهل ایمان نیستند اما میتواند اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: بهترین مردم کسانی هستند که قرآن زیاد میخوانند و عمل و مسائل شرعی را رعایت می کنند.

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به دیدار رهبر انقلاب گفت: فتنه های دشمن در سال جاری برنامه ریزی شده و در سال منتهی به انتخابات به اجرا می رساند بنابراین باید مواظب برنامه های دشمنان باشیم.

وی افزود:سیاه نمایی های دشمن برای ناامید کردن ملت ایران از حکومت اسلامی است پس باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام فرهمند با اشاره برجام اظهار کرد: پس از خروج برخی کشورها از برجام, برخی ها بدنبال مذاکره هستند اما مذاکره برای برونرفت از مشکلات مهم هست و دولتمردان ما باید مراقب باشند.

این خطیب جمعه گفت: اگر قرار است اروپا روی میز مذاکره بنشیند و سیاستهای امریکا را جلو ببرد, برجام حرکتی کاملا اشتباه هست.

وی عنوان کرد:جمهوری اسلامی در منطقه قد علم کرده است و درمقابل اشرافیت و ظلم ایستاده و حامی مظلومان خواهد بود.

خطیب موقت چرام اظهار کرد: قرار بود چند سال پیش یمن نابود شود اما پس از چندسال شاهد هستیم که یمن نابود نشده و حال تنها راه نابودی این کشور را مذاکره می دانند.

وی افزود: ملت پای ارمان های انقلاب ایستاده اند و عهد اخوت با هیچ جناح سیاسی و فردی نبسته اند.

***************************

خطیب جمعه شهر پاتاوه: مکر در اصطلاح به معنی پیدا کردن راه های پنهانی برای ضرر رساندن به مردم است.

نماز عبادی سیاسی جمعه در آخرین هفته از آذرماه با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر پاتاوه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا چراغی امام جمعه برگزار گردید.

وی پس از توصیه وسفارش خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی، در ادامه بحث هفته گذشته به اخلاق اسلامی، مکر وحیله با اشاره به آیه43 سوره فاطر(اسْتِکْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّئِ ۚ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ) بیان کرد: فرار وفاصله گرفتن از حق وپیامبران بخاطر استکبار در زمین و نیرنگ های بدشان بود ونیرنگ بد تنها دامان صاحبانش را می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین چراغی افزود: بعض از مواقع افراد برای خود یا دفع ناراحتی هایی به راه های پنهانی دست می زنندکه به مقصودخود برسنداین حالت را مکر وحیله گویند که از رذائل قوه ی عاقله است.

وی مکر را تدبیر برای ضرر رساندن دانست وگفت: مکر در اصطلاح به معنی پیدا کردن راه های پنهانی برای ضرر رساندن به مردم است.

خطبه خوان جمعه شهر پاتاوه به احادیثی از معصومین علیهم السلام وپیامبر اکرم (ص) اشاره واظهار کرد: هرکس بخوابد ودر قلبش خیانت ونیرنگی نسبت به برادر مسلمان خویش داشته باشد با خشم خدا به بستر خواب رفته ودر همان حال از بستر بر می خیزد مگر آنکه توبه کند ودست از حیله گری بردارد.

امام جمعه پاتاوه دربخش دیگری از سخنان خود به پذیرش مسئولیت ها در جامعه اشاره وبیان کرد:پذیرش مسئولیت ها اگر با نگاه تکلیف گرائی و توجه به آخرت باشد برکاتش برای جامعه شایسته سالاری وقرار گرفتن افراد لایق در مناصب می باشد وحل سریع مشکلات جامعه هست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های هفته؛30آذر شب یلدا - سالروز عملیات کربلای 4 – روز ثبت احوال و تولد حضرت عیس علیه السلام و 5 دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی گریزی زدند وگفت: عملیات کربلای ۴ نام عملیات نظامی تهاجمی نیروهای ایرانی در جنگ ایران و عراق است. این عملیات با رمز محمد رسول‌الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ ۵ دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه انجام شد.

وی در خصوص مناسبت 5 دیماه اظهار کرد: این روز به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» فرصتی را فراهم کرد تا هر ساله با برگزاری برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

***************************

امام جمعه سوق: برخی از مسئولان هنوز نفهمیدند هدف از مذاکرات برداشتن تحریم‌ها بود/با نماینده مجلس که به کارمند توهین کرد باید برخورد شود

امام جمعه شهر سوق شهرستان کهگیلویه، حجت الاسلام کیانی در خطبه اول نمازعبادی سیاسی جمعه، خود و همه نمازگزاران را به تقوای اللهی دعوت کرد و ضمن اشاره به مباحث هدف گذشته در بحث غیبیت گفت:غیبت نابود کننده دین مانع پذیرش اعمال نیک و تاخیر پاداش و تقدیم مجازات است.

حجت الاسلام کیانی افزود: یکی دیگر از پیامدهای منفی غیبت عذاب قبر است. مجازات غیبت کننده پس از این دنیا با ورود او به عالم برزخ آغاز می شود و از دیگر پیامدهای غیبت تجسم زشت در روز قیامت است و کسی که درباره آنچه در باره برادر مومنش هست غیبت کند از سرپرستی خدا خارج و به حکومت شیطان وارد میشود.

غیبت به رشته میان خالق و مخلوق ضربه می زند انسان وقتی تحت حکومت الهی باشد همین اعمالش در محور خواسته‌های خدا قرار می گیرد و رنگ الهی می یابد اما وقتی تحت حکومت و سرپرستی شیطان باشد کارهایش رنگ شیطانی می گیرد و از اوج عظمت به حضیض ذلت سقوط می کند.

امام جمعه سوق با اشاره به مسائل مربوط به کانال ویژه مالی با اروپا گفت: رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه امسال در دیدار هیئت دولت درباره رفتار های اروپایی ها و وعده های آنها فرمودند"نگاه شک آلود داشته باشید و به وعده‌های آنها با تردید نگاه کنید اینها رفتار مناسبی الان با ما ندارند."

وی اظهار کرد: کاش مسئولان دستگاه دیپلماسی ما به این رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند در روزهای گذشته اعلام شد که این کانال ویژه مالی به زودی راه اندازی خواهد شد اما بحث نگران کننده این است که قرار بود این کانال ویژه مالی مسیری برای فروش نفت خام ایران و استفاده از پول آن باشد ولی امروز اروپایی ها دبه درآوردند و به دنبال این هستند که با ایران تجارتی داشته باشند که با تحریم‌های آمریکا تضاد نداشته باشد یعنی ایران فقط بتواند در چارچوب معافیت های داده شده از سوی آمریکا اقدام به فروش نفت کند و از طرف دیگر نفت را فقط در مقابل غذا دارو و تجهیزات پزشکی به فروشد به این شیطنت اروپایی ها را نشان می دهد.

مسئولان ما دستگاه دیپلماسی ما باید متوجه این شیطنت‌ها باشند و به صورت فعال با شیطنت ها مبارزه کنند. هرچند برخی از مسئولان و دولتمردان هنوز نفهمیده اند که هدف از مذاکرات برداشتن تحریم‌ها بود اما امروز دارند مسائل دیگر را به عنوان دستاوردهای برجام مطرح می‌کنند.

کیانی با اشاره به مسائل منطقه گفت: اعتراضات و حمایت از اعتراضات در فرانسه از ۶۵ درصد به 73 درصد رسیده و این شاید نوید پایان عصر اروپا باشد ولی فرانسه ای که در همین روزها در آتش و خون درگیر است بار دیگر دنبال مداخله در امور ایران است و با آلمان و انگلیس به دنبال فشار آوردن به ایران در مسائل موشکی و ادعاهای حقوق بشری به ایران است و این هم به خاطره منفعل بودن دستگاه دیپلماسی ما در این موقعیت است و به جای اینکه به فرانسه اعتراض کند به جای اینکه مقابله به مثل کنند منفعل هستند.

وی ادامه داد: خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نشان از پیروزی اسد و جبهه مقاومت دارد. آمریکایی ها که بنا بر اعترافات مقامات غربی از سال ۲۰۰۳ به دنبال ایجاد بحران در سوریه بود تمام امکانات را برای ساقط کردن سوریه به کار بسته بود امروز بعد از حدود 8 سال حضور در سوریه و کشته شدن انسان‌های بی گناه زیادی به دست خودشان و حامیان آنها ره به جایی نبردند و قرار است خاک سوریه را ترک کنند و این یک پیروزی سیاسی برای نظام سوریه است و یک شکست دیگر برای آمریکا در خاورمیانه.

حجت الاسلام کیانی در پایان به مسئله مشاجره نماینده سراوان اشاره کرد و گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که با نماینده مجلس که به کارمند توهین کرد برخورد کند نه اینکه به دنبال دفاع کردن از نمایندگی مجلس باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 30آذر1397 ، کدخبر: 113724: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین