پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
آیت‌الله فاضل لنکرانی در پاسخ به سخنان حسن رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران از عملکرد حوزه دفاع و تأکید کرد مراکزی که به‌دنبال تضعیف حوزه هستند کور خوانده‌اند.

شعارسال: رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که پیش از این سخنرانی‌اش در تجمع بحث برانگیز تعدادی از طلاب در مدرسه فیضیه، واکنش‌های بسیاری را به‌دنبال داشت، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران سخنانی به زبان راند که شائبه تخریب حوزه داشت. او در بخشی از سخنان خود گفته بود: «رصد مستمر تحولات در زمینه علمی، فرهنگی و فناوری و حمایت از نظریه‌پردازی و مناظره در حوزه و دانشگاه برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است، شما باید از مدیریت حوزه‌ها جواب بخواهید که با کرسی‌های مناظره و نظریه‌پردازی چه کردید؟ با مواردی که تصویب شد و اجرایی نشد چه کردید؟ اکنون ده‌ها هزار طلبه شفاف و خالص در اختیار مدیران حوزه علمیه است، نباید ما حرف‌های چهل سال پیش را تحویل مردم بدهیم....»

آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی یکشنبه شب در مراسم رونمایی ۷۵ عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی که به نظر می‌رسد واکنشی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی باشد گفت: امروز ما اگر بخواهیم با نگاه منصفانه درباره حوزه‌های علمیه صحبت کنیم، حوزه خدمات فراوانی را در مسائل علمی و پژوهشی به بشریت ارائه کرده است.  او افزود: امروز حوزه علمیه قم مطالب و تحقیقات زیادی برای ارائه دارد و دست ما خالی نیست و در مسائل پزشکی، رسانه‌ای، فقه‌های مضاف و بسیاری مسائل پژوهش داشته است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با این همه خدمات چرا بعضی‌ها چشم خود را می‌بندند و ناجوانمردانه به حوزه‌های علمیه حمله می‌کنند، آیا این دلسوزی برای انقلاب و اسلام است؟ آیا نگاه منصفانه است که بدون اطلاع از تحقیقات و پژوهش‌هایی که در حوزه انجام شده قضاوت کنند؟

او تصریح کرد: آیا این خدمت به انقلاب است که چشم خود را ببندیم و بگوییم حوزه در این ۴۰ سال چه کار مفیدی کرده؟ و آیا این تدین، عقل و انصاف است؟ باید به حوزه‌ها بیایید و فعالیت‌های آنها را ببینید بعد داد و فریاد کنید آن هم از تریبون‌هایی که امانت نزد شما هست.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه علما طبق دستور اسلام و ائمه در هر زمانی به وظایف خود عمل کردند منتها هر گروهی به اندازه وسع خودش، افزود: در مورد حوزه‌ها منصفانه قضاوت کنیم البته مشکل حوزه این است تا حالا نتوانسته این زحمات و تحقیقات و فعالیت‌های خود را به جامعه ارائه دهند به گونه‌ای که از حوزه علمیه قم حوزه علمیه نجف هم خبر ندارد تا چه برسد به حوزه‌های داخل اهل سنت و دانشگاه‌های غربی و لذا باید مسئولان نظام به حوزه‌ها بیایند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه حوزه میراث ائمه معصومین است و نباید حوزه‌ها را تضعیف کرد، گفت: تخریب حوزه‌ها تخریب این انقلاب و نظام است، آیا تخریب و تضعیف حوزه‌ها در تریبون‌های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است؟ این حرف‌ها ضربه به شیعه و اسلام است.او افزود: این صدای ما برسد به بیرون از قم و به مراکزی که دنبال تضعیف‌اند و بدانند کور خوانده‌اند چرا که حوزه را نمی‌توانند خاموش کنند، حوزه متقوم به اموری است که به برکت علم و معنویت، درایت، بصیرت و سیاست دارد حرکت می‌کند و این گونه نیست به خاطر حرف‌های عده‌ای کارخود را متوقف کند.

گفتنی است پیش از این صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران هم در واکنش به سخنان رحیم‌پور ازغدی گفته بود: جریان فکری جناب رحیم‌پور ازغدی چهل سال است که انحصار کلیه نهادهای فرهنگی از صداوسیما، شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی، شورای ‌عالی آموزش ‌و‌پرورش، وزارتخانه‌های ارشاد، علوم و آموزش‌وپرورش گرفته تا حوزه‌های علمیه، تریبون‌های نمازجمعه، بیش از چهل مؤسسه، نهاد، بنیاد و سازمان‌های فرهنگی-تبلیغاتی (با بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان بودجه‌های سالانه)، ده‌ها سایت، روزنامه، هفته‌نامه و... را در اختیار داشته‌اند. اما امروز که به زعم آنان وضع فرهنگی کشوربه‌این‌صورت درآمده، کوچک‌ترین مسئولیتی در قبال سیاست‌ها، تصمیمات وعملکردشان نپذیرفته و از دیگران پاسخگویی می‌طلبند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 27آذر1397 ، کدخبر: 493753: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
یعنی رحیم پور کور خوانده؟ من درست فهمیدم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین