پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای افزایش تعامل میان حوزه و دانشگاه شرط بنیادی افزایش معرفت و زیرساخت‌های معرفتی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه است.

شعار سال: آیت‌الله علیرضا اعرافی درباره راه‌کارهای افزایش وحدت حوزه و دانشگاه گفت: قطعاً تعامل فعلی میان حوزه و دانشگاه در حد مطلوب نیست و برای افزایش تعامل شرط اول افزایش معرفت و ایجاد زیرساخت معرفتی در حوزه علمیه و دانشگاه است.

وی درباره وظایف حوزه در افزایش وحدت عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه می‌بایست شناخت‌هایی پیدا کنیم که ما را به این نیاز وحدت حوزه و دانشگاه برساند تا تعامل بیشتری برقرار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش دانشگاه در افزایش تعامل حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دانشگاه‌های کشور هم نیازمند ایجاد شناخت و معرفت نسبت به لزوم تعامل بین حوزه و دانشگاه هستیم و این تعامل باید امری فراتر از آنچه در دانشگاه‌ها و دروس معارف اسلامی فعلی وجود دارد، شود.

اعرافی در تشریح الزامات دانشگاه در افزایش تعامل با حوزه علمیه تصریح کرد: برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیاز به تدوین سرفصل‌ها و مجموعه مباحث عمیق‌تری است تا دانشگاه را به این باور برساند که با حوزه علمیه گفتگو کند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: البته همان‌طور که دانشگاه برای افزایش تعامل خود با حوزه تلاش می‌کند، حوزه نیز باید به سمت تعامل بیشتر با دانشگاه حرکت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 27 آذر 97، کد مطلب: 345228:www.ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین