پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
موسسه قرآنی و پیش دبستانی ندای آسمانی به مناسبت شب یلدا، سفره یلدای کودکانه را در جمع نوگلان موسسه پهن کرد. جشن «شب چله» یلدای کودکانه و آغاز فصل زمستان با حضور نوگلان پسر و دختر پیش دبستانی در موسسه قرآنی ندای آسمانی با شور و شعف خاصی برگزار شد.

شعار سال: جشن «شب چله» یلدای کودکانه و آغاز فصل زمستان با حضور نوگلان پسر و دختر پیش دبستانی در موسسه قرآنی ندای آسمانی با شور و شعف خاصی برگزار شد.

گفتنی است در این آیین سنتی «جشن یلدا» علاوه بر آشنایی با مفاهیم این شب طولانی و همچنین رسم و رسومات گذشته، برنامه‌هایی از قبیل شعرخوانی و قصه‌گویی برای بچه‌ها اجرا و لحظاتی شاد و مفرح برای کودکان ایجاد شددر حاشیه این مراسم، فاطمه خداجو، مدیر موسسه قرآنی و پیش دبستانی ندای آسمانی، اظهار کرد: شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، شب زایش مهربانی است چراکه اجداد ما این شب را تا به صبح به جشن می‌پرداختند.

وی افزود: میوهای این شب هر کدام معنایی نمادین با خود دارد، هندوانه که قاچ‌های مدور می‌خورد چون خورشید، یادآور گرمای تابستان و فرونشاندن عطش است، انار صندوقچه دانه‌های مروارید سرخ که خود نماد تناسل نسل و زایش است و شب چره‌هایی که با شکستن آن شادی را با خود به همراه می‌آورد و دمی همه را از حرف زدن باز می‌داردخداجو در پایان گفت: پایان فصل خزان و فرارسیدن سرما و دگرگونی رنگ زمین از زردی خزان به سفیدی عشق و محبت را ایرانیان از دیرباز در شبی بلند و مهربان گرامی می‌دارند.

این مراسم از طرف موسسه با مشارکت خانواده‌ها برگزار و در پایان با دادن خوراکی‌ها و تنقلات جورواجور از کودکان پذیرایی شد. گفتنی است آیین‌های شب یلدا گرچه در گذر ایام دستخوش تغییراتی شده اما همچنان در سنت‌های مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 30 آذر 97، کد مطلب: 790361، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
فرهنگ و سنن ایرانی رو باید به کودکانمون آموزش بدیم تا اینهمه فرهنگ غرب در بین جوانانمون فراگیر نباشد سنت ها خودمون رو فراموش کردیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین