پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
شامگاه جمعه در بلندترین شب سال ملقب به «یلدا» در حالی که همه سعی می‌کنند صله رحم را در کنار بزرگ‌ترها و خانواده خود به جای آورند، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در اقدامی زیبا و پسندیده به دیدار کسانی رفت که به دلیل شرایط خاص یا کاری نمی‌توانند در این شب بیادماندنی یلدای خود را در کنار اعضای خانواده بگذرانند.

شعارسال: دیدار با مرزبانان پایگاه دریایی دریابانی در نقطه صفر مرزی خلیج فارس، دیدار با خانواده شهید عباس سلیمی فرد، حضور در منزل مددجوی تحت پوشش کمیته امداد بوشهر، عیادت از بیماران بیمارستان سلمان فارسی بوشهری و گفتگو با همراهان آنها و دیدار با پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان و دیدار با آتش‌نشانان دیدارهایی بود که این نماینده رهبر انقلاب استان برای سپری کردن شب یلدای خود در کنار آنها انتخاب کرده بود.

این اقدام صرف یک دیدار خشک و خالی نبود، بلکه آیت الله صفایی بوشهری برای ثمربخش تر شدن این دیدارها برخی از مسئولان استان را با خود همراه کرد. سردار خلیل واعظی فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر و سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد فرمانده دریابانی استان بوشهر، احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امیری شهردار بندر بوشهر، محبی رئیس سازمان آتشنشانی بوشهر، حجت الاسلام ابراهیم تشکری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دکتر جلال شجاعت رئیس بیمارستان سلمان فارسی به تناسب دیدارها این نماینده ولی فقیه را همراهی کردند.

در این دیدارها که از ساعت 19 شامگاه جمعه تا یک بامداد روز شنبه به طول انجامید، آیت الله صفایی بوشهری ابتدا با حضور در جمع پرسنل و کادر دریابانی استان روی عرشه کشتی در نقطه صفر مرزی، با تلاش گران تامین امنیت ایران اسلامی در آب های نیلگون خلیج فارس دیدار و خداقوت خود را به آنان ابراز نمود.

در این دیدار صمیمی که سردار خلیل واعظی فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر و سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد فرمانده دریابانی استان بوشهر نیز این نماینده ولی فقیه را همراهی می کردند، آیت الله صفایی بوشهری از زحمات بی شائبه نیروی مرزبانی استان به جهت تلاش شبانه روزی در تامین امنیت قدردانی کرد. وی همچنین در این دیدار صمیمی بر سر سفره یلدایی آنان حاضر شد و دقایقی از این شب را در کنار پرسنل دریابانی گذراند.

حضور آیت الله صفایی بوشهری به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر در نقطه صفر مرزی گواه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت خلیج فارس و حراست از مرزهای خود در برابر بیگانگان است.

امام جمعه بوشهر پس از این دیدار به حضور خانواده شهید سلیمی فرد رفت تا در فضایی آکنده از صمیمیت قدردان ایثارگری های شهدا و جان فشانی آنان باشد. این نماینده ولی فقیه در استان به جهت بررسی مسائل خانواده شهید حجت الاسلام ابراهیم تشکری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را با خود در این دیدار همراه کرد. در این دیدار صفایی بوشهری وضعیت رسیدگی به این خانواده شهید را جویا شد.

خاطره گویی برادر شهید سلیمی فرد و سخنان و خوش و بش آیت الله صفایی بوشهری فضایی سراسر صمیمی را در این دیدار حاکم کرده بود.

امام جمعه بوشهر دیدار بعدی خود در شب یلدا را با یک خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد انتخاب کرده بود. وی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) را با خود همراه کرد تا به دیدار این یک مددجوی کمیته امدادی بروند و مسائل و مشکلات آن را نزدیک جویا شود.

نکته جالب توجه در این دیدار این بود که مددجوی کمیته امدادی با وجود تنگ دستی و وضع نابسامان اقتصادی بخشی از منزل خود را به حسینیه تبدیل کرده بود و همه و غم خود را برای این مکان مقدس گذاشته بود. این مددجو عنوان می کرد که با وجود اینکه خانه ام شرایط خوبی را برای زندگی کردن ندارد و به لحاظ فضا بسیار کوچک است اما به جهت احترام به اهل بیت هیچگاه در این حسینیه نخوابیده ایم و اعتقاد دارم این مکان مقدس برای مجالس امام حسین(ع) و ائمه اطهار است.

این نماینده ولی فقیه در استان بلافاصله دستور تامین یک باب منزل مناسب را به کمیته امداد جهت جابجایی این مددجو به مکانی بهتر را صادر کرد و مقرر شد این کار در اسرع وقت صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین پس از این برنامه به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر(تامین اجتماعی) رفت و ضمن عیادت از بیماران و خوش و بش صمیمی با آنها به گفتگو با همراهان آنان و شنیدن مشکلاتشان پرداخت.

وی در آخرین دیدار خود ساعت یک بامداد به حضور آتشنشنان بوشهر رفت و همراه با شهردار این بندر از پرسنل خدوم و جهادگر و امدادگران به جهت تلاش های شبانه روزی آنان قدردانی کرد. صفایی بوشهری با تبریک شب یلدا بر توسعه آتشنشانی تاکید کرد. در این دیدار محبی رئیس سازمان آتشنشانی بوشهر نیز این نماینده ولی فقیه را همراهی کرد.نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین دیداری را با پرسنل و پرستاران و دکتر جلال شجاعت رئیس این بیمارستان داشت و در ارتباط با زیرساخت های سلامت مواردی را عنوان کرد. آیت الله صفایی بوشهری همچنین بر توسعه این بیمارستان و افزایش تخت های آن تاکید و برای چشم انداز آن پیشنهاداتی را ارائه داد.

 اقدام جالب توجه آیت الله صفایی بوشهری در انجام این صله رحم الگویی برای تمامی مسئولان است که نشان از توجه وی به تلاش ها و زحمات اقشار مختلف جامعه در خدمت به نظام اسلامی می باشد. روحیه جهادی و خستگی ناپذیری وی و انتخاب این شب مهم برای سرزدن و قدردانی از زحمات اقشار مختلف و خدوم این نظام در شبی که هر کسی سعی می کند این ساعات و دقایق را برای انجام صله رحم در کنار خانواده، قوم و خویشاوندان خود بگذراند نشان از اهمیت این نماینده ولی فقیه به امر «قدرشناسی» و «تقدیر» است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1دی1397 ، کدخبر: 13971001000443: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین