پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
با برگزاری جشن‌های شب یلدا در شهرهای اردبیل نه تنها فصل نوینی در گردشگری زمستانی گشوده شده، بلکه این رویداد با استقبال کم نظیر از سوی مردم استان مواجه شد.

شعار سال: امسال با رویکردی متفاوت شب یلدا بهانه ای برای ورود به فصل زمستان و آغاز برنامه های گردشگری زمستانی اردبیل بودزمستان بیدار که سیاست گذاری طرح شده از سوی استاندار اردبیل است، در فاز نخست برنامه های خود توانست گروه های مختلف مردمی، مسئولان و خود مردم را برای بهره گیری از زمستانی گرم و رونق گردشگری زمستانی همراه سازد.

تا جایی که برگزاری 12 جشن شب یلدا در تک تک شهرستان‌ها، با استقبال کم نظیر مواجه شد و در اغلب سالن‌ها و محوطه ها در دقایق اولیه جشن، درب‌های ورودی بسته شدیکی از شهروندان مشکین شهری که شاهد برگزاری جشن شب یلدا در محوطه تاریخی کهنه قلعه بود از این اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان تقدیر کرده و خواستار تکرار آن شد.

دل مردم در طولانی ترین شب سال شاد شد

معصومه محمدی مشکینی با اذعان به اینکه شب یلدا یکی از رسوم کهن محسوب می شود، اضافه کرد: البته در مناطق مختلف این سنت با اسامی و ویژگی های متفاوتی برگزار می شود که در جشن شب یلدا به آن توجه شده بود و این موضوع قابل تقدیر است.

او تاکید کرد: برگزاری جشن‌های شاد و مفرح برای نشاط عموم مردم ضروری است و درخواست من تکرار رویدادهایی این چنینی استجشن شب یلدا تنها نشاط و شور و شوق مردم را به دنبال نداشته و از سوی مسئولان نیز استقبال شد.

امام جمعه بیله سوار بعد از برگزاری این جشن و در خطبه های نماز جمعه اقدام میراث فرهنگی را ستودنی و قابل تقدیر دانستحجت الاسلام اصغر جدایی با تاکید به اینکه احیای رسوم ارزشمند و نشاط آفرینی ضروری است، خواستار تکرار اقداماتی از این دست شددر عین حال نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی عملکرد چند ماه اخیر اداره کل میراث فرهنگی را مقبول دانست و تاکید کرد: سرعت پروژه ها و اقدامات با رشد قابل توجه همراه است.

ولی ملکی برگزاری رویدادهای جشن و شادی را به منظور ارتقا نشاط اجتماعی ضروری خواند و افزود: ترویج نشاط اجتماعی می تواند از سطح آسیب های اجتماعی بکاهد.

معرفی جاذبه های تاریخی در قالب جشنواره‌ها

ملکی برپایی بزرگترین کرسی شب یلدا در شهرستان مشکین شهر را اقدام قابل توجهی برای معرفی آیین های شب یلدا عنوان و بیان کرد: به ویژه برگزاری این جشنواره در محوطه کهنه قلعه به عنوان اثر دوره ساسانی در راستای معرفی جاذبه های تاریخی قابل توجه استدر ماه‌های اخیر ساماندهی محوطه کهنه قلعه مشکین شهر که یکی از مطالبات مردم این شهرستان بود در جشن‌های شب یلدا به شکل مطلوبی نمود خارجی یافت و تلاش های اداره کل میراث فرهنگی به ثمر نشست.


در شهرهای دیگر نیز جشن‌های شب یلدا با استقبال مواجه شد؛ در شهر خلخال، نمین، گیوی، گرمی، نیر، سرعین، پارس آباد و در چند نقطه از اردبیل این جشن با استقبال مواجه استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزاری جشن های شب یلدا را با هدف ارتقاء نشاط اجتماعی و آغاز جشن های زمستانی در اردبیل دانست.

تدارک 10 هفته برنامه شاد و مفرح در زمستان

نادر فلاحی تاکید کرد: در جشن های شب یلدا تلاش بر این بود که سنت های کهن مناطق از جمله صنایع دستی، البسه های زمستانی، غذاهای زمستانی، برپایی کرسی، مراسم خنچا بران عروس و موسیقی سنتی در سطح گسترده معرفی شودوی با بیان اینکه در جشن های برگزار شده از ظرفیت گروه های مردمی استفاده شد و برنامه ها با مشارکت ادارات شهرستانی برگزار شد، ادامه داد: استقبال کم نظیر از این رویداد بیانگر اتخاذ رویکرد صحیح و مردم محور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در عین حال متذکر شد: در سال جاری رویکرد زمستان بیدار اردبیل به منظور رونق گردشگری زمستانی دنبال می شود و برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است. فلاحی به اجرای 10 هفته برنامه از هفته دوم دی ماه اشاره کرد و افزود: تا پایان زمستان جشن های مختلفی در سطح استان برگزار شده و جاذبه ها و توانمندی های گردشگری زمستانی به شکل گسترده معرفی می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 1 دی 97، کد مطلب: 97100100219، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین