پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۷۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
قیمت میوه های یلدایی در آستانه بلند ترین شب سال افزایش یافت، اما آجیل فروشان برای خروج از رکود راهکاری جدید انتخاب کردند.قیمت هر کیلوگرم آجیل معمول یلدایی حدود 90 تا 150 هزار تومان است و آجیل چهار مغز نیز حدود 200 هزار تومان قیمت به فروش میرسد، اما آجیل شب یلدایی که در ترکیب آن به اندازه کمتری از پسته، بادام،گردو، فندوق و بادام هندی استفاده شده باشد با قیمتهایی در حدود 40 تا 70 هزار تومان در تهران به فروش میرسد.

شعار سال: با وجود افزایش قیمت انواع میوه در بازار اما جنب و جوش برای خرید یلدا در سال جاری نیز وجود دارد، هر چند که الگوی مصرف و نوع خرید مردم در آستانه بلند ترین شب سال تغییر کرده است.

افزایش قیمت سرسام آور آجیل باعث شده که مردم کمتر برای خرید این محصول مراجعه کنند و میزان فروش محصولاتی مانند پسته، بادام و بادام هندی که قیمت هر کیلوگرم آنها در محدوده 200 هزار تومان است به شدت کاهش یافته است.

بنابر گزارش تسنیم، برخی از آجیل فروشان با توجه به کاهش قدرت خرید مردم سعی کرده اند که آجیل شب یلدا را با ترکیب ارزان قیمت تری تهیه کرده و به فروش برسانند.

قیمت هر کیلوگرم آجیل معمول یلدایی حدود 90 تا 150 هزار تومان است و آجیل چهار مغز نیز حدود 200 هزار تومان قیمت به فروش میرسد، اما آجیل شب یلدایی که در ترکیب آن به اندازه کمتری از پسته، بادام،گردو، فندوق و بادام هندی استفاده شده باشد با قیمتهایی در حدود 40 تا 70 هزار تومان در تهران به فروش میرسد.

افزایش قیمت در میوه های یلدایی

قیمت هرکیلوکرم ازگیل حدود 9 هزار تومان، انار 7 تا 12 هزار تومان و در میادن میوه و تره بار 6700 تومان است؛ قیمت هر کیلوگرم هنداونه نیز در خرده فروشی 2500 تا 3500 تومان است و در میادین 2500 تومان به فروش می رسد.

بنابراین گزارش قیمت میوه های یلدایی در آستانه بلند ترین شب سال و افزایش تقاضای موجود، حتی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم انار که چندی پیش 5100 تومان در میادین قیمت داشت امروز به 6700 تومان رسیده است و هندوانه نیز به یکباره از کانال یک هزار تومان به دو هزار تومان رفت.

مقایسه قیمت‌ها در شب یلدای ۹۱ با امسال

قیمت میوه و مواد غذایی در شب یلدای امسال نسبت به شب یلدای سال ۱۳۹۱ که آخرین سال عملکرد دولت دهم بود، افزایش شدیدی پیدا کرده است.

بیشترین گرانی در ۶ سال اخیر مربوط به انگور با ۳۲۰ درصد، و پس از آن سیب با ۳۰۴ درصد است. گوجه فرنگی نیز در این مدت ۲۲۸ درصد، پرتقال ۲۱۸ درصد، برنج ایرانی درجه ۲۱۶ درصد و برنج ایرانی درجه دو ۲۱۵ درصد گران شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری دانا تاریخ انتشار 30 آذر 97، کدخبر: 1440096، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین