پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران خوب برکنار نمی‌‌شوند.

شعار سال: علی‌محمد احمدی امشب در نشست هم‌اندیشی با اعضای حزب اعتدال و توسعه به دغدغه‌های این حزب اشاره کرد و گفت: توجه به زیرساخت‌ها، اهتمام در توزیع عادلانه‌تر منابع و فرصت‌ها، بکارگیری نیروهای شایسته علمی و استقرار نسبی شایسته‌سالاری، توجه به امور بانوان و تقویت مجمع‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت این حزب از خواسته‌های اعضا بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود به وضعیت دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: هیچ دولتی مانند دولت یازدهم با مشکلات داخلی و خارجی دست و پنجه نرم نکرد، این دولت وارث خزانه، بودجه و شرایط اقتصادی بود که تحریم‌ها به وجود آورده بودند و تورم بالای 40 درصد، نرخ بیکاری بیش از 20 درصد همه از مشکلاتی بود که دولت یازدهم در ابتدای شروع به کار خود با آن مواجه بود.

وی خطاب به اعضای این حزب گفت: از سخنان شما فهمیدم که بطن مطالبه شما سهم خواهی نیست و دغدغه پیشرفت استان را دارید اما واقعیت این است چون ساختارهای متشکل حزبی در کشور وجود ندارد در انتخابات گروه‌های متنوع سیاسی پای کار می‌آیند و زمان پیروزی یک جریان خاص، احزاب می‌گویند که اگر ما نبودیم فلان اتفاق نمی‌افتاد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینکه گروه‌های متنوع سیاسی در پیروزی انتخابات نقش دارند قابل انکار و اثبات نیست همانطوری که در انتخابات اخیر احزاب اصلاح‌طلب، اعتدالی و حتی اصوالگراهای معتدل پای کار بودند.

احمدی با بیان اینکه نمی‌توان نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر را نفی کرد، یادآور شد: اگر نقش جریآن های مختلف سیاسی را در انتخابات اخیر نفی کنیم بی‌انصافی است، دولت کنونی دولت اعتدال است و طبیعی است افراد این حزب به کار گرفته شوند اما ایرادهایی وجود دارد.

تغییرات شلاقی نداریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: من چون استاندار هستم قرار نیست شلاقی همه چیز را تغییر دهم این با ساختار مدیریت در تضاد است، ابتدا وظیفه دارم کالبدشکافی کنم و بشناسم هر چند در مدتی که به این استان آمده‌ام از فضای عمومی آگاه هستم و از مدیران شناخت دارم که این کافی نیست.

وی با بیان اینکه بعد از کالبدشکافی نیاز به ریل‌گذاری وجود دارد، گفت: مدیری موفق است که استراتژی داشته باشد و برنامه عملیاتی تعریف کند، در ابتدا حضورم متوجه شدم مطالعات جامع نیمه تمام و مطالعات آمایش سرزمینی صورت گرفته که ما باید برنامه پنج ساله در چارچوب برنامه ششم و برنامه دولت تدبیر و امید تدوین کنیم.

به خاطر مردم با کسی تعارفی ندارم

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گام بعدی شناخت ظرفیت‌های استان و تبیین بخش پیش‌رو است و تا زمانی که به خوبی این موارد را احصا نکنم دست به تغییر نمی‌زنم اما ضرورت تغییر در مدیریت‌ها امر اجتناب‌ناپذیری است و من در جلساتی که حاضر شدم کسانی بر نظم، داشتن برنامه، حضور به موقع و مسؤولیت‌پذیری بسیار تاکید داشتند و بسیاری هم ناراحت هستند اما این ناراحتی آن ها خللی در کارم ایجاد نمی‌کنند چرا که در مواردی که موضوع کار مردم باشد با کسی تعاریفی نداریم.

احمدی بیان کرد: جاهایی که نیاز به تغییرات وجود دارد را احصا کرده‌ام اما این تغییرات نیز فرمول‌های خود را دارد و من ترجیح می‌دهم از نیروهای بومی استفاده کنم هر چند که در برخی موارد نیاز است برای تعامل فرهنگی از یک غیربومی استفاده کنیم که البته کسی که می‌آید باید به لحاظ تجربه کاری و شناخت تبدیل به احسن باشد نه به دلیل ارتباط به کار گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه در تغییراتم در دستگاه‌ها از نیروی همان دستگاه‌ها استفاده می‌کنم، افزود: تحمیل نیرو به دستگاه‌ کار درستی نیست.

استخدام 50 نفر از تیره خاص

وی خطاب به اعضای این حزب گفت: در چهار سال گذشته تاکید داشتید انتصاب‌ها علمی باشد اما سکوت کردید و به برخی دستگاه‌ها با گذر از مولفه‌های تقوا، کارآمدی و مولفه‌های اداری 40، 50 نفر نیروی غیرمتخصص تزریق شده که از یک طایفه و تیره خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه من با چندین شرایط و دستگاه‌هایی چیکار کنم؟گفت: برخی از این نیروهای غیرمتخصص تبدیل وضعیت شده است، برای مثال به کارشناس فرهنگی پست کارشناس عمرانی داده شده است، که شما یا در این استان نبودید و اطلاع نداشتید یا خبر داشتید و سکوت کردید که از شما به عنوان نخبگان استان بعید است.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما این است که اگر در فلان دستگاه مدیر تغییر کند معاون خوبی تربیت نکردیم، بیان کرد: تغییراتی که در ادارات صورت می‌گیرد گردش نخبگان است.

امانت مردم را دست هر کسی نمی‌دهم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سومین مولفه مورد نظر برای تغییر مدیران اشاره کرد و یادآور شد: کسی که می‌خواهیم به کار بگیریم باید سابقه اجرایی داشته باشد چرا که امانت‌دار عظمت مردم هستیم و به صرف رابطه کاری و آشنایی و حمایت یک مسؤول سیاسی نمی‌توانیم امانت مردم را دست هر کسی بسپاریم.

وی عنوان کرد: اگر قرار است کسی معاون بخشی شود باید چهار یا پنج سال سابقه داشته باشد که در استان چنین مواردی کم است و وقتی با نیروهایی که خارج از استان هستندصحبت می‌کنیم که بیایند و کار انجام دهند چسبندگی قومی و قبیله‌ای اجازه نمی‌دهد.

مدیران خوب را کنار نمی‌زنم

وی اضافه کرد: مدیری که در ادارات به کار گرفته می‌شود باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد، با این نگاه به جلو می‌رویم و تا زمانی که به جمع‌بندی نرسم هیچ تغییری در استان نخواهم داد، ضمن اینکه مدیرانی که خوب هستند را کنار نمی‌زنیم و با آن ها ادامه می‌دهیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: در حوزه مسائل عمومی حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه خواهد بود اما اولویت دولت و نظام توجه به مسائل اقتصادی است، ضمن اینکه تاکید بر این مسائل به معنی نفی مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیست.

وصف کار استانداران سابق

احمدی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این ضعف باید 10 و 15 سال پیش رفع می‌شد، عکس استاندارانی که در سالن است نشان می‌دهد این استان بیش از همه استآن ها استاندار داشته است اما اگر هر کدام این استانداران یک ملاقه اعتبارات عمرانی می‌آوردند حال و روز استان این نبود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه می‌دانند در این شرایط سخت تحریم‌ها و وضعیت موجود چانه زدن دشوار شده است اما با پشتکار و همدلی باید اقدامات را به پیش برد پروژه‌هایی که مطالبه عمومی است و به بهبود فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند اولویت ما است و بیشتر مورد توجه خواهند بود.

وی تصریح کرد: برای مثال در حوزه راه‌ها افزون بر 100 پروژه بزرگ و کوچک داریم که ما نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و مکآن هایی مانند پل‌های سوم و چهارم بشار که گره ترافیکی را حل می‌کنند شناسایی و مشکلات و معارضات را حل کردیم، هم‌اکنون پیمانکار پای کار است و مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که پروژه‌هایی تسریع کننده رشد استان را جلو بیاندازیم.

در کهگیلویه وضعیت نامناسبی داریم

مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه نابرابری زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: در برخی حوزه‌ها مانند یاسوج و گچساران هم به دلیل پیگیری مسؤولان کنونی و گذشته و داشتن شرایط خاص وضعیت بهتری را شاهد هستیم اما در حوزه کهگیلویه شامل لنده و بهمئی و ... وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم که مردم و مسؤولان مقصر این وضع هستند.

احمدی بیان کرد: در حوزه خاک و مهار آب برنامه جدی داریم متاسفانه کوتاهی قابل توجهی شده، بیش از هشت میلیارد آورده آب استان است اما تخصیص آب ما به یک میلیارد هم نمی‌رسد که یکی از چالش‌های اساسی است، ضمن اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری به دنبال سرمایه‌گذار برای پتروشیمی‌ها هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در حوزه اجتماعی و بهداشت و درمان با چالش‌هایی مواجه است علی‌رغم اینکه طرح تحول سلامت از افتخارات دولت یازدهم و این دولت بود اما به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع ناکارآمدی را در حوزه بهداشت و درمان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از اغلب بیمارستآن ها، مراکز درمان سرپایی و مراکز تشخیص بازدید کرده‌ام، افزود:در حوزه بهداشت و درمان و حوزه ورزش برنامه‌های داریم.

احمدی با اشاره به اینکه بحث فرهنگی مهم است، گفت: به لحاظ فرهنگی تا زمانی که بسیاری از باورهای را تغییر ندهیم موفق نخواهیم بود و چسبندگی قوی و قبیله‌ای رسوخ پیدا کرده و همین امر فرصت حضور نخبگان را از این استان گرفته است.که این به دلیل کم‌کاری احزاب سیاسی و دانشگاه‌ها بوده است.

از خودمان بگذریم

وی تصریح کرد: بیشتر به جای اینکه خودمان بیاییم و کار کنیم بیشتر شعار دادیم، من به عنوان استاندار و یک اصلاح‌طلب که آمدم اول دغدغه‌ام استان نبوده اول ایل و تبارم بوده که نیاز است از خودمان بگذریم اما این وجود ندارد و در هر جایی که می‌گردیم تا یک چیدمان طایفه‌ای و قومی و قبیله‌ای و چاشنی سیاسی در استان رخنه کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر توسعه سیاسی در استان گفت: همه احزاب سیاسی با هر گرایشی ظرفیت‌های نظام هستند هر چند ممکن است در یک دوره انتخابات شعار دهیم و روبه‌روی هم باشیم اما من که اصلاح طلبم شعار اول زنده باد مخالف من است.

وی اضافه کرد: نباید زمانی که از گروه‌های سیاسی دعوت می‌کنم آشفته شویم که چرا آن گروه سیاسی دعوت شدند ما نشدیم، دعوت می‌کنیم که همدیگر را بشناسیم و چیزی هم قرار نیست توزیع کنیم که کسی ببرد و کسی نبرد لذا اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم باید ظرفیت و آستانه تحمل را بالا ببریم.

از هر فرد اعتدالی استقبال می‌کنم

احمدی تصریح کرد: خط و مش و چارچوب من اعتدال است و هر کسی هر فکر و خط مشی سیاسی داشته باشد اما فکری برای توسعه استان داشته باشد از او استقبال می‌کنم.لذا باید فضا را برای همه گرایش‌ها باز کنیم تا همه استفاده کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه از شایسته‌ها استفاده خواهم کرد، گفت: 40 سال استان را با مسائل سیاسی درگیر کردید اما چهار سال فرصت دهید تا با از خودگذشتگی با نگاه دقیق‌تر و تعامل بیشتر به فکر ارتقا زیرساخت‌ها باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مهر 96، کد مطلب: 13960730001829، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین