پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در شهرستان لنده با مشارکت بنیاد مستضعفان اجرایی می‌شود.

شعار سال: علی‌محمد احمدی در دیدار با سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده را با مشارکت این بنیاد پیگیری کرد.

علی محمد احمدی اظهار داشت: این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح بوده با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا می‌شود، سبب محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و معیشتی مردم منطقه خواهد شد.

وی با تشکر از سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و مدیریت بنیاد علوی به منظور قرار گرفتن شهرستان لنده به عنوان پایلوت محرومیت زدائی و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در این استان، افزود: همه توان و تلاشمان را به کار می‌بندیم تا این طرح به موفقیت اجرا و به سرانجام برسد و گامی برای رفع محرومیت، توسعه و رشد دیگر مناطق و کل استان باشد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، محرومیت و مشکلات در مناطق مختلف این استان زیاد بوده و انتظار این است که جزیره ای عمل نشود، اظهار داشت: از این فرصت استفاده می‌کنیم و همه توان، ظرفیت ها را بکار می‌بندیم و تمام فکر، اندیشه و دغدغه مان در استان این خواهد بود که با اراده و انگیزه پای کار برویم و این طرح را به کل استان تعمیم دهیم.

احمدی اضافه کرد: در شهرستانلندهعلاوه بر اختصاص بودجه استانی، دستگاه‌های اجرائی استان با تمام توان بنیاد را برای پیشبرد تحقق این امر یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد طرح مدیران مربوطه کهگیلویه و بویراحمد از قلعه گنج کرمان که یکی از این مناطق به عنوان پایلوت در کشور بوده، دیدن خواهند کرد تا از تجربیات و موفقیت این طرح استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور هم گفت: طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستانلندهبه بنیاد علوی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است واگذار شده و با مدیریت این بنیاد به اجرایی می‌شود.

سعیدی کیا به مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و موضوع محرومیت زدائی که از برنامه ها و اهداف اصلی این بنیاد است، اشاره کرد و افزود: انتخاب شهرستانلندهبه عنوان پایلوت گامی مهم برای توسعه این شهرستان در جهت محرومیت زدائی و رفع مشکلات معیشتی خود بود.

وی اظهار داشت: از آنجائی که دکتر احمدی استاندار کهگیلویهو بویراحمدبا جدیت و بطور مداوم پیگیر اجرای این طرح است، ما هم به زودی با حضور مسئولین ارشد و کارشناسان این بنیاد با سفر به کهگیلویهو بویراحمدبا حضور مدیران استانی در یاسوج برای بررسی فرآیند اجرای طرح جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

سعیدی کیا اظهار داشت: در ادامه این سفر به شهرستانلندهبازدید خواهیم داشت و از نزدیک با مزیت ها آشنا خواهیم شد و نحوه آغاز و اجرای طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآور شد:یزدانپرست به عنوان مدیریت کشوری، این طرح در شهرستانلندهرا مدیریت خواهد کرد و مهندسین مشاور این بنیاد هم متناسب با مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری که در این شهرستان وجود دارد انتخاب و برنامه ریزی لازم را به عمل می آورند.

به گفته سعیدی کیا، این طرح در قالب یک پروسه زمانی به مدت چهار سال انجام می شود و در این مدت برروی درآمد، اشتغال و معیشت مردم کار خواهد شد.

فرماندار شهرستان لنده نیز در این نشستگفت: از زمانی که موضوع پایلوت اقتصادی شهرستانلندهمطرحاست، هم مردم و هم مسئولین مربوطه استان و شهرستان با آمادگی کامل برای هرگونه همکاری و سرمایه گذاری این بنیاد لحظه شماری می کنند.

کریمی نژاد افزود: برای شروع به کار این بنیاد زمین و ساختمان آماده برای واگذاری و استقرار این شرکت فراهم شده است.
وی تصریح کرد: مزیت ها و فرصت ها هم در این شهرستان احصاء شده است که در اختیار بنیاد علوی و مشاورین این بنیاد قرار خواهد گرفت.

کریمی، کشاورزی، صنایع دستی، معادن و حوزه فرهنگی را بخش های مد نظر فعالیت حوزه بنیاد علوی در شهرستان لنده برشمرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:1545554، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین