پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
آبشار یاسوج یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که مدت‌ها از اجرای طرح جامع این آبشار می‌گذرد.
شعار سال: آبشار یاسوج یکی از بکرترین مناطق گردشگری پایتخت طبیعت ایران یعنی شهر یاسوج است.

این پارک طبیعی با دارا بودن آبشار، رود جاری، درختان چنار، طراوت و سرسبزی را به زیبایی‌های به آبشار هدیه داده و  چشم هر گردشگر و مسافری را به خود جلب می‌کند.

در چند سال گذشته در اثر ساخت و ساز‌ها خصوصا کافه باغ ها، کاربری‌های طبیعی آن تغییر پیدا کرده است و همین موضوع زیبایی، منظر و همچنین بکر بودن آن را با چالش مواجه کرده است.

هرچند ساخت و ساز و توسعه امکانات یکی از ضرورت‌های مهم برای جذب گردشگر و توریست است، اما تا زمانی که ساخت و ساز‌ها متناسب با اصول فنی، ساخت بر اساس کاربری‌های طبیعی و همچنین تخریب طبیعت باشد، بر اینگونه ساخت و ساز‌ها ایراداتی وارد است.

در چند سال گذشته برخی ساخت و ساز‌ها توسط اشخاص حقیقی در این پارک طبیعی، هرچند منبع درآمدی برای آن‌ها محسوب می‌شود، اما در خصوص رعایت استاندارد‌ها و احیانا تخریب طبیعت و قطع درختان محیط طبیعی آبشار با با مشکل مواجه کرده است.

طرح جامع آبشار یاسوج به کجا رسید؟
به منظور ساماندهی ساخت و سازها، توجه به ظرفیت‌های گردشگری، و همچنین توسعه امکانات و زیرساخت ها، موضوع طرح جامع گردشگری توسط شهرداری یاسوج مطرح شد.

در همین رابطه شهردار یاسوج در سال گذشته در خصوص طرح جامع گردشگری گفت: برای اعمال یک طرح گردشگری مناسب و با معیار‌های ملی و منطقه‌ای شهرداری یاسوج با ۱۰ شرکت مهندسی مشاور توانمند وارد مذاکره شدیم، پس از مذاکره با شرکت‌های مذکور، ۳ مشاور برای ادامه کار انتخاب شدند.
 
مقدم با بیان اینکه مقدمه طراحی برای چنین کاری، آمادسازی نقشه‌های توپوگرافی است تا در خصوص عوارض طبیعی و مصنوعی که در محل وجود دارد و همچنین شیب محدوده این پارک پیش بینی‌های لازم صورت گیرد، گفت: جهت تسریع در انجام کار و همچنین کاهش هزینه‌ها و با توجه به اینکه شناخت کامل نیرو‌های شهرداری به منطقه، تهیه نقشه‌های توپوگرافی توسط واحد نقشه برداری شهرداری در تابستان آغاز شد.

شهردار یاسوج با اشاره به تعدد عارضه‌های طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار، گفت: بخاطر وجود عوارض طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار لازم بود تا کار تهیه نقشه‌های توپوگرافی با دقت و حساسیت بالایی انجام گیرد تا در روند طراحی خللی ایجاد نکند و هم اکنون نقشه‌های توپوگرافی در مراحل پایانی قرار دارد.

گفتنی است پیگیری‌های مجدد از طریق تماس با شهردار یاسوج به منظور آخرین وضعیت طرح جامع آبشار یاسوج به دلیل عدم پاسخگویی بی نتیجه ماند، اما با توجه به اینکه شرایط کرونا سبب ایجاد محدودیت‌ها  و حضور در مناطق تفریحی و گردشگری شده است بهترین فرصت و زمان برای پیگیری، تهیه و روند اجرای طرح جامع گردشگری در  آبشار یاسوج است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح‌زاگرس، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۶۶۸۳۸، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین