پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
"حسین کلانتری" دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، افزود: برای راه آهن اقلید- یاسوج ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

شعارسال: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰درصد نفت و گاز کشور در شهرستان‌های گچساران و بهمئی این استان تولید می شود.
 
"حسین کلانتری" دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، افزود: برای راه آهن اقلید- یاسوج ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌ها، استان قطب قطعی گیاهان دارویی کشور است، اظهارکرد: در بخش باغات و کشاورزی استان پتانسیل‌ها و تولیدات خوبی را داراست و باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: این استان در تولید سیب درختی، آبزیان و گیاهان دارویی دارای جایگاه‌های تک رقمی است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان به «پایتخت طبیعت ایران» معروف است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس و  ۸ درصد جنگل‌های کشور متعلق به استان است و آب‌های روان و منابع آبی آن قریب به ۱۰ درصد ظرفیت کشور را تشکیل می‌دهد.
 
کلانتری با بیان اینکه قریب به ۲۰ درصد ذخایر نفت و گاز کشور نیز در استان قرار گرفته و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها محسوس است، تصریح کرد: در زمینه های مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان با جمعیت ۷۱۳ هزار نفر جمعیت و یک درصد وسعت و جمعیت کشور، داریم.
 
وی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های گردشگری بالایی را نیز در خود دارد، ادامه داد: گردشگری طبیعی و تاریخی بخشی از ظرفیتهای گردشگری این استان است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان دارای نیروی انسانی مستعد و خوب است، بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود محرومیت‌های مطلق مانده از دوران ستم شاهی، نظام گام‌های بلاندی برداشته است اما عمق محرومیت در این استان زیاد است.
 
کلانتری اظهارکرد: پروژه‌های زیادی در حوزه آب، برق و انرژی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۸۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.
 
وی با اشاره به اینکه ۳۸۴ طرح اقتصادی و پروژه عمرانی طی دهه فجر سال‌جاری به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می‌شود، تاکید کرد: با بهره برداری از این پروزه ها ۳۲۸۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر سال جاری در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، تصریح کرد: ۸۰ درصد پروژه‌های دهه فجر سال جاری افتتاحی است.
 
کلانتری گفت: ۱۴۷۶ طرح اقتصادی و پروژه عمرانی در استان داریم که از اعتبارات سال ۹۸ ابلاغ داشتند و یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبارات استان بوده که ۳۴۴ میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های ملی است.
 
وی خاطرنشان کرد: بخاطر توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه راهسازی در این استان چندین برابر سایر استان‌های کشور است که در این خصوص نیازمند توجه بیشتر از گذشته هستیم.
 
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت‌های مردم استان، بیان کرد: استان در دوران دفاع مقدس نیز به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده و در دوران طاغوت نیز مردم این استان آنچنان مقابل رژیم ستمگر ایستادند که توسط عوامل رژیم بمباران شدند.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  ایسنا ،تاریخ انتشار:  14 بهمن    1398،کدخبر:    98111410019،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین