پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
رئیس جهادکشاورزی گچساران گفت: کمباین‌ها و ماشین آلات کشاورزی در تمام نقاط شهرستان گچساران در حال برداشت محصولات هستند.

شعار سال: رئیس جهاد کشاورزی گچساران در واکنش به دغدغه کشاورزان در خصوص کمبود ماشین آلات کشاورزی جهت برداشت محصولات در این شهرستان گفت:در حال حاضر نزدیک به ۴۰ کمباین در سطح شهرستان مشغول برداشت انواع محصولات کشاورزی هستند.
عبدالوهاب پورالحسینی بیان کرد: به عنوان نمونه دشت لیشتر در مراحل پایانی برداشت قرار دارد و حدودا شاید ۶۰ هکتار از مزارع ما به طور کل باقی مانده باشد درحالی که کُلزا کاملا برداشت شده است، هر چند در مناطق خیرآباد، لیشتر، دشت امامزاده جعفر و نیز منطقه باباکلان به طور مستمر کمباین‌ها در حال برداشت محصولات کشاورزی هستند.
پورالحسینی در ادامه تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ تن گندم در منطقه لیشتر نیز خریداری کرده ایم، اما در بحث منطقه آبشیرین هم یکی دو دستگاه کمباین اقدام شده است اگرچه اراضی این منطقه شیب دار و نامسطح هستند.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:برخی اراضی با درجه زراعت پنج، کوتاه و کم پشت هستند که کشاورزان دنبال کمباین برای این نوع اراضی هستند که متاسفانه هر چه هم تلاش می‌کنیم کمباینی برای این نوع زمین‌ها هنوز پیدا نکرده ایم.
وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که تمام نقطه به نقطه شهرستان گچساران کمباین‌ها و ماشین آلات کشاورزی در حال برداشت محصولات هستند، کمباین‌ها دو دشت شرق و غرب شهرستان در حال کار هستند حتی قسمت "چم محمد زمان" که اراضی فرعی به شمار می‌روند حضور دارند.
پورالحسینی در ادامه اظهارکرد:به هر حال باز هم مشکل کمبود کمباین در اندک مناطقی را کتمان نمی‌کنم که به عنوان نمونه در یکی دو مورد از مناطق کُمبل و آبشیرین چنین مشکلاتی هم وجود دارد، هرچند اواخر اردیبهشت ماه هستیم و لیشتر در حال پایان کار برداشت است که به نوعی نمایانگر تلاش مستمر مجموعه جهاد کشاورزی برای برداشت محصولات در این شهرستان بوده است.
وی درباره متوقف کردن کمباین‌ها در گچساران هم گفت:اگرچه حکم دادستانی را خودمان گرفته ایم که کمباین‌ها را در پلیس راه‌ها و پاسگاه متوقف کنند، اما این نکته هم حائز اهمیت است که برخی کمباین‌ها یا خراب و یا سوار برتریلر هستند و توصیه می‌کنم که کشاورزان با تعامل و سعه صدر با کمباین داران برخورد کنند که بتوانیم ادامه برداشت‌ها را نیز به خوبی داشته باشیم.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:در حال حاضر هم اکیپ‌های جهاد کشاورزی در مسیر‌های مختلف شهرستان در حال تردد هستند که کمباین داران را به سمت اراضی کشاورزان هدایت کنند و حتی کمباین‌هایی که در اراضی دیگرکار برداشت را به پایان رسانده اند به سمت اراضی دیگر کشاورزان نیز سوق داده می‌شوند.
پورالحسینی در پایان تصریح کرد: به هرحال مجموعه جهاد کشاورزی گچساران در حال تلاش برای مرتفع کردن مشکلات کشاورزان این دیار است و از هیچ تلاشی نیز در راستای توسعه و پیشبرد کشاورزی این شهرستان دریغ نخواهد کرد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی خبری صبح زاگرس، کدخبر:158120، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین