پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
کورش سلطانی معاون عمرانی شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح سنگفرش مرکز شهر که بخش عمده آن در بافت قدیم قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارد، توسط مشاور به شهرداری ارائه شده و به زودی به مناقصه خواهد رفت.
شعار سال:معاون عمرانی شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح سنگفرش مرکز شهر که بخش عمده آن در بافت قدیم قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارد، توسط مشاور به شهرداری ارائه شده و به زودی به مناقصه خواهد رفت.

کورش سلطانی اظهار کرد: برآورد دیگری نیز برای میدانچه‌های بافت قدیم -تمام محلات- در امور پیمان‌ها انجام شده و منتظر برگزاری مناقصه هستیم، اعتبار این پروژه 500 میلیون تومان برآورد شده و اقدامات برنامه ریزی شده مربوط به این میدانچه‌ها نیز شامل کف سازی، جداره سازی و نورپردازی است.

وی افزود: در بازار قدیم –بازار صفا- که بخشی از آن در بافت قدیم قرار گرفته مشاور در حال کار و تهیه طرح است که ظرف یک یا حداکثر دو ماه آینده طرح آن به دست ما رسیده  و اجرا خواهد شد.

معاون عمرانی شهرداری بوشهر  بیان کرد: بنا داریم در گذر فرهنگ و هنر، از دبیرستان سعادت تا دانشکده معماری در بافت قدیم کف‌سازی، جداره، نورپردازی و نصب المان انجام شود که پس از اخذ مجوز شورای ترافیک و نهایی شدن طرح اجرایی می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پیمانکار در محله دهدشتی (پشت مسجد دهدشتی و پشت بازار) و یک پیمانکار نیز در محله کوتی در حال کار هستند.  

این مسئول ادامه داد: به منظور سنگفرش بخش زیادی از کوچه ها و معابر محله کوتی اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومانی برآورد شده است که شامل بیش از 50 درصد کوچه‌ها می شود و در حال حاضر در امور پیمان است و به زودی مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

معاون عمرانی شهرداری بندر بوشهر  اظهار کرد: همچنین پیمانکاری برای سنگفرش کوچه های محله بهبهانی با حدود 500 میلیون اعتبار -از محل اعتبارات داخلی شهرداری- در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در محله بهبهانی منتظر اتمام کار آب و فاضلاب و کشیدن شبکه فاضلاب هستیم، چون در صورتی که حفاری های آب و فاضلاب به پایان برسد می توانیم پروژه جدید اجرا کنیم.

 بافت قدیم بوشهر واقع در قسمت شمالی این شهر از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری استان است که با توجه به سبک خاص و منحصر به فرد معماری دارای ظرفیت زیادی است.

بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر با چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی و حدود هزار خانه و 400 بنای باارزش از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران محسوب می شود. جبهه‌ ساحلی‌ بافت‌ تاریخی بوشهر در 29 تیرماه سال‌ ۱۳۷۸ به شماره‌ ۲۳۶۰ در فهرست‌ آثار ملی‌ کشور به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:26شهریور1398،کدخبر:98062612418،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین