پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در حین مرمت، استحکام بخشی و ساماندهی عمارت طاهری (موزه مردم شناسی بوشهر) بخشی از این ساختمان دچار ریزش شد.
شعارسال: نصرالله ابراهیمی افزود: استحکام بخشی و ساماندهی بنای تاریخی عمارت طاهری (موزه مردم شناسی) توسط پیمانکار شهرداری بندر بوشهر و با نظارت بافت تاریخی این شهرداری در حال اندود برداری و مرمت جداره بیرونی آن عمارت است.

وی یادآورشد: با توجه به فرسایش ستون های نمای بنا و نیز آسیب های جدی که به کلاف های چوبی آن وارد شده بود پس از اندود برداری یکی از ستون های هفت گانه نمای ورودی که آسیب های زیادی به آن وارد شده بود فروریخت.

ابراهیمی گفت:باتوجه به آسیب های وارده به ستون ها و کلاف های چوبی بنا استحکام بخشی و نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

عمارت تاریخی طاهری بوشهربا یکصد سال قدمت مربوط به دوره قاجار است که در سال های گذشته بخش هایی از آن مرمت شده بود.

این عمارت تاریخی که در بافت قدیم بوشهر و نوار ساحلی واقع است اکنون به عنوان موزه مردم شناسی این شهر از آن استفاده می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1395، کدخبر: 82452902، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین