پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
‌خورابلو‌ با اشاره به پایان سال جاری و شروع مسافرت‌های نوروزی از هفته‌های آینده گفت: بیش از ده‌ها بنا و مراکز تاریخی، فرهنگی در شهرستان ماکو آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.
شعارسال: وی در ادامه افزود: در بین این اماکن و مراکز گردشگری یک مورد امسال درهای خود را بر روی بازدید کنندها خواهد بست.

خورابلو با اظهار این مطلب گفت: کاخ موزه باغچه جوق به علت تعمیرات و باز سازی کلی شرایط مناسبی برای میزبانی از بازدیدکنندگان نخواهد داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان ماکو گفت: تمامی عملیاتی که به منظور حفظ و احیای آثار تاریخی انجام میشود، به طور مداوم و مستمر تحت نظارت کارشناسان میراث فرهنگی بوده و نظارت عالیه بر این اقدامات توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

کاخ موزه باغچه جوق یکی از قصرهای رویایی کشور است که اوج ظرافت و معماری را دل خود نهفته دارد با قدمت ۱۵۰ سال در مرز تخریب قرار گرفته که امسال به همت سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو مرمت می‌شود.

این اثر یکی از زیباترین کاخ‌های ایران که عمری بیش از ۱۵۰ سال دارد از یک ساختمان دو طبقه تشکیل شده در داخل محوطه باغی به مساحت ۱۱ هکتار قراردارد، معماری کاخ تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و غربی، به ویژه معماری روسیه اواخر سده نوزدهم است.

‌خانواده سردار ماکویی تا سال ۱۳۵۳ در این کاخ زندگی می‌کردند و پس از مرمت و بازسازی محوطه و ساختمان آن از سال ۱۳۵۸ به منظور بازدید عموم افتتاح شد، این کاخ موزه در سال ۱۳۶۶ در اختیار میراث فرهنگی کشور قرار گرفت.

‌در بخش جنوب شرقی روستای باغچه جوق، ساختمان مجلل و تاریخی قصر باغچه جوق قرار دارد که مربوط به اواخر دوره قاجاریه است، بانی آن تیمور تیموری معروف به اقبال السلطنه ماکویی یکی از حکام مقتدر وقت و از سرداران مظفرالدین شاه است.

‌گچبری ساختمان توسط اساتید ایرانی انجام گرفت و آئینه کاری و گچبری ساختمان در سطح عالی است و در بالای عمارت دور تا دور گلدان‌ها و مجسمه‌ها وجود دارد که اغلب جای گل و چراغ است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کدخبر: 95121207882، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
ایشان جورابلو هستند یا خورابلو؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین