پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
مارمیشو در ۴۵ کیلومتری ارومیه قرارگرفته است و یکی از جاذبه‌های بکر گردشگری آذربایجان غربی به شمار می‌رود و هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده و خاطره و تصویر چشم‌نوازی را می‌تواند در ذهن مسافران به‌جای بگذارد.

شعارسال: یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری آذربایجان غربی یعنی دریاچه مارمیشو در فاصله 45 کیلومتری شهر ارومیه در منطقه سرسبز ترگور است این دریاچه در دره بانی و دامنه کوه‌های مرزی ایران و ترکیه قرار دارد، دریاچه مارمیشو چشم‌اندازی بسیار و دل‌نشین دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و آرامش است که هر مسافری را شیفته خود می‌کند.

مارمیشو حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله دارد و دریاچه نیلی‌رنگ آن که در میان کوهستان‌های این منطقه نزدیک به مرز ایران و ترکیه قرار دارد رودخانه نازلو چای از غرب شهر ارومیه و در میان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می‌گذرد و به روستای مارمیشو می‌رسد.

رودخانه نازلو چای از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریاچه مارمیشو سرازیر می‌شود اما علت پیدایش این دریاچه زیبا ریزش کوه است زیرا براثر زلزله قسمتی از کوه ریزش کرده و سد طبیعی را به وجود آورده که باعث ایجاد دریاچه فعلی شده است.

رویشگاه گیاهان به سبب حاصل خیزی خاک و آب و هوای معتدل آن

نام این منطقه زیبا و تصویر بی نظیر نقاش چیره‌دست به خاطر مسیحیانی که ساکنان قبلی این منطقه بودند بر گرفته از نام رهبر آنان بنیامین مارمیشون است افراد ساکن در مارمیشو بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و از مهمان‌های خود با غذاهای محلی لذیذ و لبنیات طبیعی حیواناتشان پذیرایی می‌کنند.

ساکنان مارمیشو کرد زبانان خون گرم و مهمان‌نوازی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند جوانان در این مکان از طریق چرای دام‌های خویش و کشاورزی گذران زندگی می‌کنند و به دلیل حاصل خیز بودن خاک مارمیشو محصولات پربار و باکیفیتی بهره‌برداری می‌شود.

ظرفیت گردشگری منطقه زیبای مارمیشو

این منطقه یکی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری است که اگر مسئولان زیرساخت‌هایی برای توسعه گردشگری منطقه و ایجاد امکانات رفاهی بپردازند مطمئناً یک فضای بکری برای جذب گردشگران در استان ایجاد می‌شود و یک فرصت اشتغال پایدار برای جوانان و اهالی این مکان می‌شود.

دریاچه مارمیشو سبب ایجاد منطقه‌ای سرسبز در دور اطراف خود شده است گونه‌های درختی فراوانی مانند بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر و انواع درختچه‌های دیگر به وفور یافت می‌شوند و حدود شصت درصد از این درختان درخت بلوط می‌باشند که نمای بسیار زیبا را تشکیل داده‌اند.

همچنین گیاهانی چون ریواس، کنگر، خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین‌بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن و انواع سبزی‌های کوهی در دامنه‌های اطراف یافت می‌شود اگر بخواهیم منطقه را از لحاظ گونه‌های حیوانی بررسی کنیم انواع کبک، خرگوش، گراز، خرس، وحتی گرگ در این منطقه وجود دارد اما متأسفانه امروزه با شکار و کشتار بی‌رویه انسان بسیاری از این گونه‌های حیوانی در حال نابود شدن هستند و خیلی به زحمت بتوان یک گرگ یا مثلاً یک خرس در این منطقه پیدا کرد.

مارمیشو محل تولید عسل از گل های وحشی و مرغوب این منطقه

مارمیشو زیستگاه بسیاری از آبزیان از جمله پرندگان مهاجر مختلف و ماهی قزل‌آلا است و به علت وجود گیاهان متنوع در این منطقه پرورش زنبورعسل شرایط مناسبی دارد برای همین است که عسل آن بسیار معطر از گل‌های وحشی و مرغوب درست شده است و یکی از محصولات پرطرفدار در ارومیه است.

از آنجایی که این منطقه کوهستانی و در دره واقع است در فصل‌های گرم سال بسیار خنک و خوش آب‌وهواست دیدن چادرهای عشایر و ایلات که در این منطقه اتراق کرده‌اند یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین مناظر برای هر بیننده‌ای است آشنا شدن با روش زندگی عشایر این مناطق جذابیت خاص خود را دارد و عامل آشنایی با فرهنگ و سنن آنان می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2015423: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین