پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۴۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
دکتر فرزین رییس بانک مرکزی گفت: تامین ارز برای واردات قانونی و خدمات مردم، تماماً با نرخ‌های ارز ۲۸،۵۰۰ تومان و نرخی در محدوده ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود. از آنجا که مطلع ایم که معطلع اند باید از ایشان پرسید که شما دیگر چرا؟ اگر همه ارز‌های مورد نیاز تامین می‌شود، علت تزریق روزانه ارز به بازار توسط بانک مرکزی برای چیست؟ کالا‌ها، ماشین آلات، مواد اولیه و خدماتی که مشمول گروه بندی ارزی بانک مرکزی نمی‌شوند، ارز مورد نیاز خود را از کجا تامین می‌کنند؟ آقای دکتر فرزین، از سال ۱۳۸۶ (بالغ بر هفده سال) و از زمانی که یک استاد دانشگاه ساده بودید و با دکتر شمس الدین حسینی طرح‌های تحقیقاتی بر می‌داشتید شما را می‌شناسیم، لذا لایه کشیدن‌های مصلحتی را کنار بگذارید و بجای شعار درمانی، تدبیر کنید. راهبرد دولت برای افزایش ذخایر برای درگیری احتمالی با رژیم صیهونیستی، راهبرد درستی بوده، اما راهکار در پیش گرفته شده برای توجیه افزایش قیمت دلار و کم توجهی به اطلاع رسانی درست به افکار عمومی، امری بشدت اشتباه است.

شعارسال: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی روز (۲۲ فروردین) در مراسم دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و جمعی از قشر‌های مختلف مردم در واکنش به انتقادات علیه بانک مرکزی مبنی بر واردات کالا با دلار بازار آزاد، گفت: دلار در مرکز مبادله رسمی ۴۱ هزار تومان است و در سال گذشته (۱۴۰۲) نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا اختصاص دادیم.

عدم تاثیر کانال‌های تلگرامی در تعیین قیمت کالاهای وارداتی + دکتر فرزین تو دیگه چرا؟ اگر همه ارزهای مورد نیاز تامین می شود، علت تزریق روزانه ارز به بازار توسط بانک مرکزی برای چیست؟

رئیس بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی تمامی واردات قانونی به کشور و نیاز‌های خدماتی مردم را با نرخ‌های ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای کالا‌های اساسی و حدود ۴۰ هزار تومان برای سایر کالا‌ها و خدمات تأمین می‌کند.

وی عنوان کرد: با نرخی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود، کالا وارد نمی‌شود؛ البته نرخ‌های بازار غیررسمی نقشی در تعیین قیمت کالا‌ها ندارد.

فرزین در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های کشور موظف‌اند تا این موضوع را به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند.

تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22فروردین1403، کدخبر: 6075225، www.mehrnews.com/ سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی خطاب به رئیسی نوشت:
وقتی خود دولت شمش طلا را با قیمت دلار ٦٣،٥٠٠ تومان به فعالين اقتصادی و مردم می فروشد، چگونه آن را یک عدد سازی غیر رسمی می خوانید؟ 
اینکه می فرمایید ۶۹ میلیارد دلار را با نرخ ۲۸،۵۰۰ و زیر ۴۰،۰۰۰ تومان تأمین کرده اید، نه تنها حُسن نیست، بلکه نتیجه اش توزیع صدها هزار میلیارد تومان رانت است، بدون کوچکترین تأثیری در نرخ بازار !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
محسن بهرامی ارض اقدس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید نرخ ارز بازار آزاد را قبول ندارد، اما بنگاه‌های تولیدی امروز باید با نرخ بسیار بیشتر از سال‌های گذشته مواد اولیه خود را تهیه کنند که این موضوع نیازمند نقدینگی بیشتر است اما کاهش شدید رشد نقدینگی جلوی آن را گرفته.

بانک مرکزی عملا واحدهای تولیدی را در شرایطی قرارداده که باید بین تعطیلی یا تامین مالی از بازار ربوی یکی را انتخاب کند. سال گذشته با اقدام بانک‌مرکزی عملا قیمت پول به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

تولیدکنندگان ما مواد اولیه خود را با نرخ دلار حداقل ۵۰ هزار تومان که متوسط نرخ نیما و بازار آزاد است تهیه می‌کنند، اما باید ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ ۴۰ هزار تومان که بانک می‌گوید در نیما عرضه کنند.

بانک مرکزی باید برای شرایطی که بانک‌ها با محدودیت تسهیلات‌دهی مواجه‌اند و از طرف دیگر نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی هر روز بیشتر می‌شود تدبیری بیاندیشد. من معتقدم که بانک مرکزی گزینه‌های زیادی ندارد، اما بین گزینه بد و بدتر به نظر بنده گزینه بدتر را انتخاب کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین